printer print geen "zware" documenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

leukerdt

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2007
Hallo
Ik heb een HP Laserjet 5L printer die aangesloten is met een parallelle poort (een oud bakje inderdaad maar wel zeer compact zodat ik hem graag houd).

Sedert ik hem aangesloten heb op een nieuwe computer Dell Dimension 8400 lukt printen in Excel (2003) niet zo goed (zware rekenbladen worden maar half gedrukt - 2e deel op een tweede pagina, is een deel van de tekst "flou"/wazig). In Word daarentegen geen enkel probleem.
Ook als ik het rekenblad omzet naar een pdf lukt het niet altijd om goed te printen.

Ik vermoed dat het aan de "zwaarte" van het rekenblad ligt (hoeveelheid gegevens) waardoor het geheugen van de printer het niet aankan (in Word daarentegen kan ik alles drukken, hoeveel pagina's het ook zijn). Ook websites worden soms slecht gedrukt (alhoewel het met Firefox beter is dan met Explorer omdat je daar een zeer goed voorbeeld kan krijgen eerst).

Recent heb ik het geheugen softwarematig verhoogd naar 3 MB (via de snelkoppeling van de printer op de taakbalk).

Iemand een idee hoe dit op te lossen of ligt het gewoon aan het feit dat de printer te oud is voor de hedendaagse programma's ?
Thx
Luc Eukerdt

Hallo
Ik las inmiddels dat een printer ook een geheugen"lat" zou hebben (??) en dat je daar dus ook geheugen kan bijprikken.
Klopt dat ? En waar zit dat dan ?
Luc

Hallo
Ik las inmiddels dat een printer ook een geheugen"lat" zou hebben (??) en dat je daar dus ook geheugen kan bijprikken.
Klopt dat ? En waar zit dat dan ?
Luc
in de printer lijkt me logies
even bij hp de handleiding downloaden en je weet wat je moet doen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan