Hallo,
Ik heb sinds een week een probleem met printen . Zodra ik in bijvoorbeeld Word een bestand af wil drukken met een zwarte tekst dan komt de tekst in het rood uit mijn printer terwijl die het jarenlang gewoon goed heeft gedaan. Ik heb al heel wat dingen geprobeerd maar ik heb nog geen oplossing gevonden.
Als ik een testpagina laat afdrukken wordt al het zwart ook rood.
Zodra ik bij de printervoorkeursinstellingen->kleur -> de grijswaarden en hoge kwaliteit aanvink dan wordt de tekst ook rood afgedrukt. Maar zodra ik de hoge kwaliteit wegvink en daar in plaats alleen zwarte inktpatroon aanvink dan print die wel gewoon zwart.
Er zijn nog een aantal dingen die ik ook heb geprobeerd:
- printer drivers verwijder/ opnieuw geinstalleerd
- geprint vanaf andere pc's in mijn netwerk
- geprint vanaf de computer waarmee die rechtstreeks is verbonden
- Ik heb ook al het schoonmaakprogramma van de printer een aantal keer uitgevoerd.
- Het ligt denk ik ook niet aan Word, want ook kladblok en internetpagina's print die rood
- nieuwe inktpatronen
Printer: HP Deskjet 5550
Besturings systeem: Windows XP
Ik hoop dat ik hierbij genoeg heb uitgelegd en dat het allemaal duidelijk is.
Groeten,
Jan
Ik heb sinds een week een probleem met printen . Zodra ik in bijvoorbeeld Word een bestand af wil drukken met een zwarte tekst dan komt de tekst in het rood uit mijn printer terwijl die het jarenlang gewoon goed heeft gedaan. Ik heb al heel wat dingen geprobeerd maar ik heb nog geen oplossing gevonden.
Als ik een testpagina laat afdrukken wordt al het zwart ook rood.
Zodra ik bij de printervoorkeursinstellingen->kleur -> de grijswaarden en hoge kwaliteit aanvink dan wordt de tekst ook rood afgedrukt. Maar zodra ik de hoge kwaliteit wegvink en daar in plaats alleen zwarte inktpatroon aanvink dan print die wel gewoon zwart.
Er zijn nog een aantal dingen die ik ook heb geprobeerd:
- printer drivers verwijder/ opnieuw geinstalleerd
- geprint vanaf andere pc's in mijn netwerk
- geprint vanaf de computer waarmee die rechtstreeks is verbonden
- Ik heb ook al het schoonmaakprogramma van de printer een aantal keer uitgevoerd.
- Het ligt denk ik ook niet aan Word, want ook kladblok en internetpagina's print die rood
- nieuwe inktpatronen
Printer: HP Deskjet 5550
Besturings systeem: Windows XP
Ik hoop dat ik hierbij genoeg heb uitgelegd en dat het allemaal duidelijk is.
Groeten,
Jan
Laatst bewerkt: