Printer print groter dan afdrukvoorbeeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

amstaffchi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jan 2007
Hallo allemaal,

Ik heb een HP photosmart plus model B209a. Als ik een foto wil afdrukken, krijg ik automatich de instellingen, zoals welk papier, kwaliteit enz. In dat scherm kan ik ook het afdrukvoorbeeld zien, maar als de foto daar netjes binnen het de lijnen is, dus compleet op het papier, dan print hij toch nog een deel van de foto weg.

Hoe krijg ik voor elkaar dat hij ook afdrukt wat in het afdrukvoorbeeld staat?

Groetjes Tessa

zit er in de printer werkelijk het soort en formaat papier dat je opgeeft in de printersoftware dan?

Ja ik heb fotopapier 10x15 en dat staat ook in de afdrukinstellingen

Foto's zijn vaak 11,4 bij 15, hangt van de kamera af. Ik denk dat je software er gewoon 1,4 cm afhakt.

Ron

aaah oke dus dat kan ook nog veranderen ondanks de afdrukvoorbeeld wel goed is?

Kan ik daar wat aan doen?

Ik vink al het vakje ""afbeelding aan lijst aanpassen" uit omdat hij anders zo ie zo niet past.

Is dit ook wat er gebeurt? Dus je bent voor alle foto's hetzelfde randje kwijt?

Ron

ja het is altijd de boven en onderkant die ik mis, ik denk iets minder dan een halve centimeter boven en onder

Kan je weinig aan doen.
Je kunt met een fotobewerkingspakket alle foto's bijsnijden. Er zijn ook pakketten die je een keus geven hoe je wil afdrukken, per foto kan je dan een venster over het af te drukken deel leggen. Maar als je veel foto's hebt is dat geen doen. Bij de Hema kan je op 11,4x15 afdrukken.

Iemand anders nog praktische tips?

Ron

meest eenvoudige oplossing is de instellingen van de camera aanpassen naar beeldverhouding 3:2 (10x15) ipv 3:4 (11,4x15)
Krijg je een net iets kleinere foto, maar past 'ie wel netjes op het papier, zonder dat er stukjes af vallen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan