Printer print niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

fwalravens

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2002
Hallo,

Ik heb een thuisnetwerk met switch/router en 3 PCs. 1 PC onder windows 98 heeft een locale printer (HP 720C), de 2 andere PCs draaien onder XP home. Vanuit 1 XP PC kan ik zonder problemen printen, vanuit de andere PC onder XP niet. Ik zie de printer op het netwerk, kan hem ook installeren (zonder foutmeldingen), kan hem als default printer instellen. Maar het is zelf niet mogelijk om een testpagina af te drukken, krijg dan melding "printen niet mogelijk".

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Fred

Heb je gekeken of hij off-line of on line staat?

Hm, nee. Ben ervan uitgegaan dat'ie standaard op on-line staat. Zal morgen even checken, mijn dochter ligt nu te slapen. Bedankt.

heb je de printer op delen gezet in de netwerkinstellingen en in de printerinstellingen zelf ?

het is geen netwerk printer ik heeft ook avonden gezocht om het voor mekaar te krijgen

ik instaleerd de software van de printer op de comp.
dan kan hij de printer wel niet vinden maar dat moet je negeren als hij geinstaleerd is moet je naar printers danmet de rechter muisknop op de printer drukken dan naar eigenschappen/details dan poort toevoegen
dan netwerk en bladeren
(moet de comp.waar de printer aanzit wel aanstaan )

dan de comp. op zoeken waar de printer aanzit aanklikken
dan moet er onder afdrukken naar volgende poort: staan \\naam comp\naam printer (bijv.\\Wim\hp720c)
dan moet het gaan werken werk het dan nog niet dan moet je oudere drivers van de printer instaleren

http://h20015.www2.hp.com/en/softwa...ftitem=dj156du&prodId=dj720c&lc=nl&sw_lang=nl

kan je de drivers niet vinden dan moet je maar even mailen dan stuur ik ze wel

suk6 wim

Eerst op de PC waar de printer staat aangesloten, bij netwerk instellingen de printer op delen zetten. Is een instelling van Windows.
reboot
Dan bij mijn computer de printer selekteren, en aangeven dat de printer gedeeld moet worden.

Dan pas via de andere pc's de printer zoeken, en installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan