Printer print niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jjdekroon

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2004
Hallo beste mensen.

Ik heb een Epson C44 Plus printer alleen de kleureninkt is op. Nu wil ik een zwart-witte tekst uitprinten, maar dat lukt niet. De printer blijft steeds maar zeuren om een nieuwe kleureninkt en als je op sluiten klikt stopt hij met afdrukken.
Ook de printer op zwart-wit instellen heb ik geprobeerd alleen dan vraagt hij er nog steeds naar.

Nu is de vraag: Is er ook een manier waarop ik dit berricht tijdelijk kan uitschakelen.

Greetz,

Jan Jasper de Kroon:thumb:

Ik heb dit soort problemen weleens bij een canon gehad. Toen kon ik de printer voor de gek houden door af en toe het uiteinde van de cartridge vochtig te maken. :D Misschien eens neuzen in de eigenschappen van de printer, maar ook al geprobeerd om de cartridge er uit te halen, en daarna weer erin te doen, zodat ie misschien denkt dat er een nieuwe in zit? :D

Ik ben bang dat je moet zorgen voor cartridges waar inkt in zit, in epson cartridges zit een chip die aangeeft of er nog inkt in zit (over die chip is trouwens een hoop ophef over geweest zie deze link .

Bedankt voor de tips maar helaas werkte dat niet.
Hij kan op een of andere manier meten hoeveel er in de cartriges zit. En deze werkt niet met zo'n leuk canon systeem dat als je de cartridges er uit haalt en er weer in stopt dat je dan zo'n vervangen berricht krijgt van de cartridges :mad: rot printer ook.:p

Misschien iemand anders nog een suggestie??

Greetz Jasper

Jasper

niet getreurd bijna alle printers hebben dit, zie het maar als een beveiliging, waardoor er geen lucht door de printkop kan gaan, want als dat gebeurt, en de printkop zit in het apparaat, dan is je apparaat naar de printer hemel. :confused:

In het overleg is ook de rol van de chip op de inktcartridge ter sprake gekomen. Anders dan eerder door de Consumentenbond gezegd is, dient de chip niet om het printen te stoppen, maar om bij te houden hoeveel inkt nog in de cartridge zit. Sinds de eerste introductie van de Epson inkjetprinter is het de printersoftware die bepaalt wanneer de cartridge leeg is en verder printen voorkomt.

bron: Consumentenbond

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan