Printer print niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wilburt

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2005
Hallo,

Ik heb een probleem met een printer in een netwerk.

Ik heb 2 computers, ze zijn goed verbonden. Aan computer 1 is de printer verbonden.

Als ik computer 2 (de andere) een printopdracht geeft, komt er bij computer 1 wel in het scherm te staan dat ie aan het printen is, maar de printer doet helemaal niets.

Printer delen staat aan en de drivers zijn op de 2 PC's goed geinstalleerd. Het merk printer is Lexmark.

Weet iemand een oplossing?

Laatst bewerkt:
Wilburt zei:
Printer delen staat aan en de drivers zijn op de 2 PC's goed geinstalleerd.
Je vermeldt niet of je in de Eigenschappen van de printer ook Delen van...met... hebt ingesteld.

Boeing_737 zei:
Je vermeldt niet of je in de Eigenschappen van de printer ook Delen van...met... hebt ingesteld.

Hoi,

Ik heb de printer gedeeld en op de 2 PC's "File and printer sharing" aan staan.

Computer 1 is Windows ME
Computer 2 is Windows 2000

Het is raar dat er staat dat de printopdracht klaar is, maar dat de printer gewoon niks doet.

Laatst bewerkt:
Een erg flauwe vraag, maar staat de printer goed met de verbindings- en netspanningskabels aangesloten?

Boeing_737 zei:
Een erg flauwe vraag, maar staat de printer goed met de verbindings- en netspanningskabels aangesloten?

Hoi,

Jawel, want als ik vanaf computer 1 print, werkt alles gewoon.

Tsja...mijn wijsheid houdt hier op. Wacht even op een betere raadgever. Succes!

Ok, bedankt voor je reactie's.

Heeft iemand anders nog een oplossing?

Over welk type Lexmark heb je het? Bij een aantal modellen moet je een printerpoort vastleggen om het te laten werken. (je hebt op de tweede pc toch wel geïnstalleerd als netwerkprinter?? )

Hoi,

Het type printer is: Lexmark Z815.

Hoe kan ik zien of de printer een netwerk printer is?

Je moet op pc2 tijdens de installatie aangeven dat het een netwerk printer is, heb je dat gedaan of heb je hem 'normaal' geïnstalleerd?

maestro12 zei:
Je moet op pc2 tijdens de installatie aangeven dat het een netwerk printer is, heb je dat gedaan of heb je hem 'normaal' geïnstalleerd?

Hoi,

Bedoel je tijdens de installatie van Windows 2000 of tijdens de installatie van de drivers?

Hoi,

Ik snap er nu helemaal niks meer van. Als ik nu verbinding maak met de printer staat er:

"Could not connect to printer. You either entered a printer name that was incorrect or specified printer is no longer connected to the server. Click help for more information."

De eerste keer toen ik verbinding maakte met de printer heb ik via de "Have Disk..." knop de drivers van de CD-ROM gehaald (toen greeg ik het probleem waarvoor ik deze topic ben begonnen). Misschien heeft dit er iets mee te maken. Nu komt er op het scherm van de andere PC ook niks meer te staan.

Ik heb de driver opnieuw geinstalleerd (als ik voor netwerk printer kies, gaat ie zoeken, maar vind ie helemaal niks). En ik ben al in het register bezig geweest met "regedit". Ik heb alle keys van Lexmark en de printernaam eruit gehaald.

Alles is goed: Printernaam is goed, verbinding met andere gedeelde mappen werkt en printer deel service staat aan, printer staat aan. En drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

Misschien is het beter dat ik Windows 2000 opnieuw installeer.

Weet iemand een oplossing?

Maak je gebruik van een peer to peer network of via een router??

maestro12 zei:
Maak je gebruik van een peer to peer network of via een router??

Een SpeedTouch ADSL modem, dat is een modem en router in 1.

Laatst bewerkt:
Deïnstalleer de printer op de client pc

Dan volg onderstaande stappen (als je een vertaling wilt geef maar een gil)
1. From the host computer, go to Start, Settings, Printers (or Printers and Faxes).
2. Right click on the Lexmark Z Series printer icon and select Sharing.
3. Click Shared As, and then type a distinctive name for the printer.
4. Click OK.
5. From the client computer, double-click on Network Neighborhood (or My Network Places, or My Network).
6. Find the host name of the server and look for the shared name you assigned to the printer (step 3).
7. Right click on the printer icon, and then select Open (or Install, or Connect).

maestro12 zei:
Deïnstalleer de printer op de client pc

Dan volg onderstaande stappen (als je een vertaling wilt geef maar een gil)
1. From the host computer, go to Start, Settings, Printers (or Printers and Faxes).
2. Right click on the Lexmark Z Series printer icon and select Sharing.
3. Click Shared As, and then type a distinctive name for the printer.
4. Click OK.
5. From the client computer, double-click on Network Neighborhood (or My Network Places, or My Network).
6. Find the host name of the server and look for the shared name you assigned to the printer (step 3).
7. Right click on the printer icon, and then select Open (or Install, or Connect).

Hallo, bedankt voor de hulp.

De beschrijving die je gaf kan ik niet uitvoeren, omdat ik de printer niet eens kan toevoegen (hij staat niet in de lijst met printers als ik iets wil afdruken en als ik dan ga zoeken en de printer aanklik, krijg ik de melding die ik een het verige bericht screef). De printer staat ook niet in Start->Setting->Printers.

Het zou volgens Lexmark DE manier moeten zijn. Helaas voor jou heb ik hele slechte ervaringen met (diverse) drivers van Lexmark, slechte installatie, instabiel enzovoort. Het enige wat ik nu kan aanraden is een compleet schone installatie en gebruik daarbij de nieuwste drivers, maar een garantie geven dat dit wel een tot goed resultaat zal leiden geef ik niet.

Hoi,

Ik ga binnenkort Windows 2000 opnieuw installeren (de 3de keer in 2 maanden, omdat ik de eerste installatie alle servicepacks had geinstalleerd en m'n partitie van 2 Gigabyte toen vol was.), en dan de printer installeren op de manier die je beschreef. Ik hou jullie op de hoogte via het forum.

Nog bedankt voor de tip.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb Windows 2000 Professional geinstalleerd en de printer geinstalleerd zoals in een vorig bericht werd beschreven.

Nu krijg ik niet meer de foutmelding zoals ik bij een vorig bericht beschreef, maar nu heb ik weer hetzelde probleem als bericht 1.

Ik kan dus nu wel weer een printopdracht geven, dan komt er op het scherm van de andere computer te staan dat ie aan het printen is (en ook wel bij de PC waar ik van print). Hij geeft ook aan dat het printen is voltooid of dat er geen papier in zit. De printer gaat wel aan maar doet verder niks.

Kan het ook zijn dat op de andere PC (Windows ME) er iets mis is? Daar zijn alle drivers ook goed geinstalleerd. En als ik gewoon vanaf die PC print gaat het wel goed. De twee PC's hebben ook wel verbinding (van PC 1 naar PC 2 en omgekeerd).

Is er iemand die een mogelijke oplossing weet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan