Printer print niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Bedankt voor de link. Ik heb geprobeerd om het in te stellen zoals op de screenshot in het voorbeeld. Dit is gelukt alleen nu krijg ik een aanmeld scherm bij het opstarten, de printer werkt nog steeds niet. Ik heb deze optie maar weer op "Windows Family" gezet.

Ik ga Windows ME ook maar even opnieuw installeren (ook omdat ik wat andere problemen met Windows ME heb.).

Ik ga het dan weer proberen met de printer. Ik hou jullie op de hoogte.

Heeft iemand nog een oplossing, dan hoor ik dat graag.

Dat je dan een aanmeldscherm krijgt klopt, dit is wel weer te omzeilen door b.v. TweakUI te gebruiken, maar als deze manier van aanmelden ook niet werkt heeft het weinig zin om je daarin te verdiepen.

Tsja, ik raak nu een beetje uitgeput. Ik ben bang dat je onder categorie gaat vallen die ik eerder noemde.....de slechte en instabiele drivers van Lexmark. Ik weet niet of het een mogelijkheid is, maar kan je de XP pc niet de host pc maken en het ME apparaat de client?

maestro12 zei:
Dat je dan een aanmeldscherm krijgt klopt, dit is wel weer te omzeilen door b.v. TweakUI te gebruiken, maar als deze manier van aanmelden ook niet werkt heeft het weinig zin om je daarin te verdiepen.

Tsja, ik raak nu een beetje uitgeput. Ik ben bang dat je onder categorie gaat vallen die ik eerder noemde.....de slechte en instabiele drivers van Lexmark. Ik weet niet of het een mogelijkheid is, maar kan je de XP pc niet de host pc maken en het ME apparaat de client?

Hallo, ik heb Windows ME opnieuw geinstalleerd, de printer werkt nog steeds niet. Ik ga binnenkort de Windows 2000 host PC maken. Misschien doet ie het dan wel, ik laat dit wel weten via dit forum.

Laatst bewerkt:
Wat je moet doen is dit ( is al een beetje gezegt,maar oké)
Installeer de printer op de de pc waar ie in de usb/lpt1 poort zit.

Daarna ga je naar de andere computer/ start / instellingen en vervolgens printers en faxen.

Klik daar op printer toevoegen, volg nu de wizard en geef dan aan dat je een netwerkprinter wilt installeren,daarna moet je de cdrom in de drive doen of anders even de drivers aangeven waar jij het hebt opgeslagen.

suc6

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb de Winzard gedaan en als netwerk-printer geistalleerd. In die Wizard moet ik dan printer uitzoeken. Als ik dan ga zoeken, kan ik alleen in "My Network Places", ik heb toen de printer geselecteerd die ik eerst ingesteld had om te delen (Dit was op de Windows ME PC). Als ik nou op de Windows 2000 PC iets probeer te printen, kan hij de netwerk-printer niet vinden (de printer die ik net heb geinstalleerd). Ook niet als ik op "Find printer" druk en dan de andere PC selecteer.

Het is een beetje moeilijk uit te leggen, maar ik hoop dat jullie er iets van snappen.

IK hoor graag reactie's.

Wilburt,
Kennelijk niemand. Heb je er al aan gedacht om bij Lexmark op Internet te kijken? Misschien bij support? Heeft de leverancier van de printer nog advies?

Boeing_737 zei:
Wilburt,
Kennelijk niemand. Heb je er al aan gedacht om bij Lexmark op Internet te kijken? Misschien bij support? Heeft de leverancier van de printer nog advies?

Geloof me, ik heb de hele faq van Lexmark doorgespit en zoals gewoonlijk zijn deze problemen bij Lexmark 'niet bekend' . Je zou kunnen proberen een mail te sturen maar ik betwijfel of je een ander antwoord krijgt dan 'nieuwste drivers gebruiken en dan moet het goed zijn', mijn ervaring met Lexmark is echter anders.

maestro12 zei:
Je zou kunnen proberen een mail te sturen maar ik betwijfel of je een ander antwoord krijgt dan 'nieuwste drivers gebruiken en dan moet het goed zijn', mijn ervaring met Lexmark is echter anders.
Dat wist ik niet :o maar ik heb ook altijd alleen maar met HP te maken gehad (zowel werk als privé). Advies aan Wilbur: koop een andere printer? :(

Boeing_737 zei:
Advies aan Wilbur: koop een andere printer? :(

Dat raad ik de mensen meestal aan, gek genoeg zijn ze na de aanschaf van een ander merk, wel een aantal euro's kwijt maar zijn ze toch een stuk gelukkiger :eek:

Er zijn natuurlijk ook genoeg exemplaren die wel werken (daar ga ik tenminste vanuit)

maestro12 zei:
Er zijn natuurlijk ook genoeg exemplaren die wel werken (daar ga ik tenminste vanuit)
:D Dat mogen we hopen voor Lexmark. :D

Maar goed, even afwachten wat Wilburt er van vindt :)

Hallo,

Bedankt voor jullie reactie's

De Lexmark printer is net nieuw, dus ik weet niet of ik een andere printer ga kopen. Ik heb de website van Lemark ook al doorgekeken, maar ik kon er ook niks op vinden.

Misschien gaan ze nog een update uitbrengen. maar dat denk ik niet.

Zou de fout in de driver zitten van Lexmark, of misschien doe ik iets fout?

Het zijn de twee verschillende besturingssystemen.

Lees dit:
http://www.tomsnetworking.com/Sections-article64-page1.php
een pagina of 6.

Probleem komt meer voor.
Had het ook met XP, Win 98 en 2000 combinatie.
Ik moest in xp de nbf toevoegen.
Overigens heb ik mijn Canon niet als netwerkprinter geinstaleerd, doch normaal op de Win98 machine.
Deze printer is nu vanuit 2000 en XP te benaderen.
Wel had ik op de XP eerst een schijfje aangemaakt ivm het delen, en deze op de Win98 en 2000 ingelezen.

Googlen is moeilijk, omdat er te veel resultaten getoond worden.
Dit waren mijn zoekwoorden:
forum how-to lexmark Windows-ME Windows-2000 share files printers

:cool:

Hallo, bedankt voor de reactie's

Ik heb de link die je gaf bekeken. Volgens mij heb ik alles goed ingesteld.

Het is ook heel erg raar dat als ik van de Windows 2000 PC print, ik op de Windows ME PC wel de statusbalk van het printen te zien krijg (van de Lexmark driver).

Ook de naam van het document dat ik print staat in de statusbalk op de Windows ME PC. De 2 PC's communiceren dus wel met elkaar.

Kan het misschien ook zo zijn dat ik de "rechte" netwerkkabel moet vervangen door een crosslink kabel?

Ik hoor graag jullie reactie's

Hallo allemaal,

Ik ben weer overgestapt op Windows ME. De printer doet het nu vanaf allebeide PC's.
Het probleem was dus aan Windows 2000. Ik typte nu een de en selecteerde toen de printer om het uit te printen. De computer haalde toen de drivers van de andere PC.

Iedereen bedankt voor de reactie's, tips en hulp. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan