printer probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

lohman

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2003
ik kan mijn aangesloten printer niet gebruiken, ook toevoegen van een printer lukt niet, ik krijg dan de boodschap: print-spooler niet aktief. M.i is het een register-kwestie, maar via regedit kan ik niets vinden wat niet correct zou zijn.

Heb je xp? Probeer dan eens het volgende:

Configuratiescherm openen,Systeembeheer kiezen,Services klikken,
Dan in de lijst van services kijken naar "Print Spooler"
deze zou op automatisch moeten staan.
Staat deze uitgeschakeld, dan op Print Spooler Dubbelklikken,
op het blauwe pijltje klikken en AUTOMATISCH kiezen,
TOEPASSEN kiezen en afsluiten met OK te klikken.
Dan in het openstaand venster op STARTEN klikken of
de pc eventueel herstarten

Graag reageren dmv de "reageer op bericht" knop. Dan komt het antwoord op het forum terecht en weet ik tenminste bij welke vraag dit antwoord hoort:)

Voor de meelezers, dit was het antwoord:

De oplossing werkt voortreffelijk, ik zit er alleen nog mee waarom na afsluiting de situatie weer in de "oude" stand wordt teruggezet en de handeling steeds moet worden herhaald, al ben ik reuze blij met deze oplossing!!!

Co

Heb je hem op automatisch staan? Raar dat het terugspringt. Probeer hem anders eens handmatig in het register aan te passen. Hier staat beschreven hoe dat moet http://www.winguides.com/registry/display.php/1271/

PS. Heb je ook linksboven "bestand afsluiten" geklikt? Misschien dat het dan onthouden wordt.

Laatst bewerkt:
de print-spooler blijft nu correct, misschien ben ik benieuwd geweest naar het resultaat.
Nogmaals mijn dank voor de snelle oplossing.

Co

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan