Printer probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Ik heb een printer in mijn draadloze netwerk, maar afdrukken lukt niet meer.
Ik heb de printer een vast adres gegeven, 192.168.1.20 en dat werkte altijd. In de netwerkconfiguratie staat hij ook als zodanig vermeld. De printer zelf, HPB110A, geeft echter aan dat het adres is 192.168.1.14, een dynamisch adres waarschijnlijk. Vreemd. Zou dat de oorzaak zijn dat ik niet kan printen?

Dat is zeer zeker de oorzaak dat je niet kunt printen ja.

Lijkt er toch op dat de printer geen vast IP adres heeft.
Je kunt vaak ook in je router aangeven dat een bepaald apparaat (PC, Printer) aan de hand van het MAC adres een bepaald IP adres moet krijgen.
Dan hoef je het IP adres niet in de printer zelf op te geven maar het uiteindelijke resultaat is hetzelfde.

Groeten Marcel

Ik heb mijn printer altijd een vast adres gegeven in de configuratie van de router, zonder het MAC adres aan te passen.
Dat werkte altijd tot nu toe. Iemand nog andere suggesties?

NB andere apparaten werken prima draadloos.

Laatst bewerkt:
OK, maar heb je nu in de interface van je printer een vast IP adres ingeprogrammeerd of in je router?
Of misschien in allebei?
Als je via je display van je printer een netwerkconfig pagina afdrukt kun je zien wat de huidige configuratie is.
Ik heb namelijk exact dezelfde printer als jij.

Groeten Marcel

Nou dat treft dat je dezelfde printer hebt. Ik heb het vaste adres altijd via de router gegeven. Nu hij niet goed werkt ben ik aan het zoeken gegaan en gevonden dat je de printer ook in het netwerk kan opnemen via de printersoftware via de "wizard draadloze installatie". Als ik dat doe krijg ik "aan het eind" een foutmelding: setup-Page 400. Overigens geeft deze software het door mij op de router ingestelde adres weer. Dus in principe lijkt alles correct te zijn, maar de printer wil niet luisteren naar een printinstructie. Overigens kan je hem via deze software wel laten scannen .

Misschien staat er een onafdrukbare taak vast in de wachtrij?

Wanneer je kijkt bij je printereigenschappen dan heb je daar een tabblad Poorten.
Heeft deze poort hetzelfde IP adres als die je hebt opgegeven?

Groeten Marcel

Nee, er staat niets in de wachtrij. Volgens de printer eigenschappen is de poort ook 192.168.1.20. Via de printersoftware kan ik er niets mee doen omdat ik dei foutmelding krijg.

Sinds gisteren heb ik niets meer veranderd. Vanmorgen probeer ik weer eens te printen en ............. hij doet het! Het is niet voor het eerst dat er iets vanzelf weer in orde komt.
Bedankt voor je hulp Marcel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan