Printer-scanner Hp psc2210

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aquarius

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2000
Hello,
Heb een PSC 2210 van HP aangekocht maar slaag er niet in om de OCR software Readiris te installeren onder XP, al de rest werkt nochtans perfekt. Iemand ervaring hiermee of suggesties.
Dank,
Aquarius
Sorry voor het verplaatsen van de vraag van scanner naar printer,maar krijg hier misschien antwoord.

heb je readiris er apart voor nodig dan? Ik heb vorige week nog gewoon de cd geinstalleerd en ga dan naar 1 van de icoontjes op het bureaublad van HP... Daar krijg ik de opties scannen, kopieren etc. En als je dan een voorbeeld gemaakt hebt, kun je aangeven dat je het geheel naar Word of Kladblok wilt schrijven.. En daar herkent ie de meeste letters...

Welke software wordt op dat moment dan wel gebruikt
Iets van word zelf of van XP.
Read Iris Pro is toch een gerenommeerd OCR-programma? Maar waarom wordt het zoals de andere programma's door de HP software dan ook niet meteen
geïnstalleerd. Kan het op de bijgeleverde CD ook nergens terugvinden. HP dweept er nochtans mee dat het wordt meegeleverd maar waar...?
Groeten,
Aquarius

Bij mijn HP 3500 scanner is het ook geleverd en heb ik geinstalleerd. Ik ga even neuzen voor je.

Ik krijg na installatie HP-DIRECTOR op mijn bureaublad. Als ik dat openklik kan ik kiezen voor Document scannen.. Dan kun je daarna kiezen dat het document naar bijvoorbeeld Word wilt scannen....

Heb je al gekeken bij instellingen-->documenten (in het HP director kader).

Will-Well,
Heb jij dat apart moeten installeren of werd tijdens de installatie van de printer/scanner alle software onmiddellijk geïnstalleerd?
Ik kan Read Iris niet op mijn HD of op de bijgeleverd software van HP terugvinden.
Onder instellingen staat er ook niets!!!
Heeft het gebruik van Read Iris voor u voordelen ten opzichte van het rechtstreeks scannen van een tekst naar Word? m.a.w. ben jij tevreden over de OCR-software?
Groeten,
Aquarius

Aguarius

Ik meen me te herrineren dat ik het naderhand geinstallerd heb. Kijk op de CD met verkenner of met Norton Commander en ga naar IRIS en dan naar setup en hij wordt geinstalleerd. Hij is niet los te gebruiken in het Nederlands omdat HP hem geintegreerd heeft in hun programma.

Sorry,
maar dat is juist het probleem. HP vermeldt Iris wél op hun verpakking maar op de CD is er niets terug te vinden. Van hun support word je in alle geval ook niet wijzer!!! Wie we weet beter?
Will-Well, je hebt de software wel geinstalleerd maar gebruik je ze ook daadwerkelijk?
Groeten,
Aquarius

Eerlijk gezegd heb ik het een keer getest en daarna nooit meer gebruikt.
Het is net als een oven met een draaispit je grilt een keer een kip en daarna gebruik je alleen de oven (en die kip koop je gegrild).

Heb ondertussen contact opgenomen met HP en Readiris. Deze laatste reageert gewoonweg niet.
Omdat ik geristreerd was heb ik wél al een voorstel gekregen om te updaten, maar ik heb de originele versie zelfs niet. HP draait gewoon rond de pot.
Enerzijds zegt men mij dat het niet werkt onder XP
(waarom dan meeleveren???) aderzijds heb ik op een pentII win 98SE de installatie uitgevoerd, met hetzelfde resultaat. Support laat in dit geval dus veel te wensen over...
Groeten,
Aquarius

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan