printer scant wel maar print niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

argirio12

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2011
Berichten
6
Hallo,
Ik heb een communicatieprobleem tussen mijn laptop en de printer (epson DX8400).
De printer doet het op zich prima, werkt wel op een andere laptop.
mijn laptop maakt wél verbinding met de printer.
Ik kan probleemloos scannen via mijn laptop;
ik heb Epson gebeld en die kwamen er niet echt uit; vermoedelijk had het met administratorrechten van Windows te maken; ik heb onder andere mijn gebruikersaccountbeheer uitgeschakeld, maar dat hielp niet. Kan iemand mij helpen?
Dank Javano voor de hulp, maar ik ben er nog steeds niet uit.
Ik heb windows Vista opnieuw geinstalleerd, daarna epson driver eropgezet,maar het probleemblijft exact hetzelfde: scannen is geen probleem, maar printen gaat niet!
wie kan mij helpen?
 
Laatst bewerkt:
Kun je wel een testpagina printen, en heb je de software eens geheel opnieuw geinstalleerd. Als dit laatste niet het geval mocht zijn, kun je dat met admi rechten installeren als je het exe bestand door rechts te klikken selecteert "uitvoeren als administrator" proberen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, ik kan ook geen testpagina printen en ik heb de software meerdere malen herinstalleerd. Ik heb nu opnieuw geinstalleerd met "uitvoeren als administrator", maar deprinter reageert nog steeds niet. Het printer-icoontje rechts beneden verschijnt wél na de printopdracht, maar geeft steeds aan: "0 documenten in de wachtrij".
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tja en kun je ook bijv geen inktpatronen uitlijnen, of andere acties dmv de software behalve printen. Is printerkabel goed aangesloten? Neem aan dat er genoeg inkt inzit en ook alle benodigde patronen, want sommige printers weigeren als er één het niet doet.
 
nee, ik kan in feite geen enkele actie ondernemen, waar de printer zelf op reageert.De kabel is goed aangesloten, inkt is ok, want op een andere laptop verloopt alles vlekkeloos. Het probleem moet ergens in de communicatie vanuit windows richting printopdracht liggen (scannen doet hij prima!), maar waar precies?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt XP neem ik aan, wellicht moet je eens een nieuwere driver opzoeken bij de frabikant. als je crossloop installeert kan ik eens inloggen op je pc en dan verder kijken
 
Beste Javano, ik heb Windows Vista en de nieuwste drivers via epson.com gedownload. Overigens heb ik crossloop nu ook geinstalleerd, het zou fijn zijn,als je eens kunt inloggen
 
het probleem is nog steeds niet opgelost, ik heb vista opnieuw geinstalleerd maar het probleem blijft precies hetzelfde....
 
printer

Ik neem aan dat je vista op de correctie manier opnieuw geinstalleerd hebt, d.w.z. Een kale installatie, dus setup laten starten bij het booten van de pc. Als dat het geval is zou de usb poort waarop de printer is aangesloten defect kunnen zijn.het is maar een gok, maar verder zou ik het ook niet weten. Sluit op die usb poort eens iets anders aan en kijk of de pc daarop reageert, bijv een camera,of een stick.
 
ik heb windows - volgens mij - goed geherinstalleerd. andere apparaten werken prima op de usb gangen, alleen de printer wil nog niet antwoorden...:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan