Printer schoonmaken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silvie

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2003
Ik had hier op helpmij een vraag gesteld over het plaatsen van een inktcartridge,dat dat niet wou lukken,maar heb dat inmiddels al opgelost het was namelijk geen cartridge van het merk epson (ik heb een epson stylus cx5200) maar een namaak,die kon hij dus op een of andere manier niet lezen.
Ik heb er nu orinele cartridges ingedaan.
Maar nu als ik wil printen (in het zwart) komen de letters er niet of heel onduidelijk op te staan,het is een nieuwe cartridge (orgineel) en gisteren geplaatst.
Ik krijg ook geen foutmelding als ik ga printen.
Kan het zijn dat mijn printer op een of andere manier verstopt zit dat daardoor het niet duidelijk op papier komt te staan?
Voor de duidelijkheid,de andere kleuren zijn wel goed.
Kan ik mijn printer schoonmaken om misschien dit probleem te verhelpen?
Of heeft iemand een andere tip voor mij?

zet je cartridge in een bakje met een laagje heet water en laat het er effe instaan daarna effe droog maken en kijk of het weer werkt.
niet onderdompelen natuurlijk.

Dank je voor je snelle antwoord.

Bedoel je met de onderkant?
Kan dat wel? want bij de cartridges van Epson zit onderaan een soort chip.
Of gaat het om de uitgang waar de inkt uitkomt dat die even in het water komt te staan?

Geplaatst door Silvie
Dank je voor je snelle antwoord.

Bedoel je met de onderkant?
Kan dat wel? want bij de cartridges van Epson zit onderaan een soort chip.
Of gaat het om de uitgang waar de inkt uitkomt dat die even in het water komt te staan?

Ik zou toch eerst even een 10-tal pagina's achter elkaar af drukken en kijken of het beter wordt, want reinigen, is nogal een gevaarlijk klus (met water).

Na 20 keer is het iets beter geworden,maar hij laat toch wel wat regels over die niet of bijna niet zichtbaar zijn.

Geplaatst door Silvie
Na 20 keer is het iets beter geworden,maar hij laat toch wel wat regels over die niet of bijna niet zichtbaar zijn.

Ik meen begrepen te hebben, dat je een nieuwe cartridge hebt. Wat je kan doen is de onderkant van de trein reinigen.

Haal je cartridges er uit, en neem een vochtig wattenstaafje(niet druipnat!!!) en reinig de onderkant,Dus waar de patroon inpast.

Oh dank je dat zal ik ook eens proberen,want ik heb de cartridge inmiddels al in het heet water gehad en daarna nog eens 10 keer geprint,maar nog steeds zie ik stukken wat niet goed bedrukt is.

Ik heb gedaan wat je me hebt aangeraden,maar na weer een paar keer printen (ik heb papier genoeg:) ) heb ik nog steeds geen mooi resultaat,het is ook niet iets beter geworden.

Geplaatst door vanzwam
Je zou ook, via de Epson software kunnen proberen.

http://esupport.epson-europe.com/Tr...9ADF537CD200EAE26F7999A4AE07D69D0E018379A8C2E

Je was me net een stapje voor,kwam ook opeens op dat idee om die site te gaan kijken.
Ik heb inmiddels de stappen al doorlopen die op die site staan (koppen reinigen etc) maar wil nog steeds niet,morgen maar even terug naar de winkel waar ik de cartridge gekocht heb,of dat ik met Epson contact opneem.
Het is net een nieuwe dus misschien is er wel iets fout,na alles wat ik er aan gedaan heb moet er toch iets zitten denk ik.

Bedankt voor jullie reacties,ik laat nog wel even weten of ik verder kom bij de winkel of bij Epson.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan