printer server

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulusje

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2004
ik heb een e tech printer server gekocht via marktplaats, nu heb ik hem geinstald en de router ziet hem en ik kan de e tech instellen dat mijn printer te zien is maar toch kan ik niet printen.
Ik heb ook een netwerk hd hangen en die zie ik wel op mijn eigen pc dat ie in een netwerk hangt maar de printer zie ik niet...
Iemand een idee wat ik fout doe ??

Printer moet je lokaal op je pc installeren met de poort: TCP/IP Standard port of iets gelijk wat aan TCP/IP is.

Installeren van de printer kan je zo doen in Windows 7: Start>apparaten en printers>linksboven staat:"Een printer toevoegen">Kies hier:"Een netwerkprinter toevoegen"> druk hier op: "Mijn printer staat niet in de lijst die ik wil gaan gebruiken"> Klik op het bolletje bij: "Een printer met behulp van een TCP/IP-adres of een hostnaam"> klik op volgende>typ hier de printserver zijn IP-adres wat hij van de router krijgt bijvoorbeeld:"192.168.x.x">volgende>installeer nu die driver kies eerst de fabrikant bijvoorbeeld: HP of epson of het merk dat jij hebt, wacht eerst dat hij de lijst heeft opgehaald>voltooien en een testpagina afdrukken.

Tnx....ga ik vanavond doen. MAar hoe krijg ik de verkeerd geinstalde printers weg want als ik op verwijderen klik zijn ze weg maar zijn staan ze er weer bij als ik apparaten en printers open.

Heb gedaan wat je hebt geschreven....alleen je moet een apparaat naam zoeken aangeven daar heb ik de keuze netwerk printer usb gemaakt...is dat ok??
Want als ik een document stuur staat ie niet meer in de wachtrij maar de printer reageert niet, ik zie de printer ook niet in de netwerk omgeving op mijn pc

Keuze gemaakt voor usb/paralellepoort en nu doet ie het.......ole

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan