Printer USB geeft spanning op Mobo

Status
Niet open voor verdere reacties.

rugbuksnuffer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 sep 2003
Berichten
4
Vreemd probleem. Als ik alle spanning van mijn PC haal en ik verbind een van mijn printers dan gaat in dit geval de Led op het moederbord branden die normaliter aan geeft dat de PSU is aangesloten en spanning heeft.
Het lijkt er dus op dat mijn printer spanning over de usb poort teruggeeft aan de PC.
Ik vind dit zo vreemd dat ik graag eens zou willen weten of iemand hier dit verscijnsel kent en zo ja of het kwalijk is.

Vast bedankt
 
Hoi !

Als je geen randaarde-stopcontacten gebruikt is lekspanning een bekend verschijnsel.

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Als je geen randaarde-stopcontacten gebruikt is lekspanning een bekend verschijnsel.

Greetz,

Harry.

Dit is inderdaad het geval. Oud huis waarbij op de hele bovenverdieping waar ik dus met mijn PC zit geen randaarde zit.
Kan het kwaad voor mijn PC of is het verstandiger om op wat voor manier dan ook hier aarde aan te leggen

Bedankt vast

Willem ook met snor
 
Hallo

Een p.c. dient aangesloten te zijn op een geaard stopkontakt om de volgende redenen waar ik zo 123 op kan komen ....

H.f. onstoring , voorkoming opbouw statische elektriciteit , potentiaal verschillen en de belangrijkste reden elektrocutie gevaar (persoonlijke veiligheid) .

Dus : JA ... een p.c. dient geaard te zijn .

Peter
 
Laatst bewerkt:
Het kan wel eens helpen om de netstekker andersom in te pluggen.
Daarmee is soms de lekspanning weg of juist erger.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan