printer verwijderen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mechel

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2008
Na storing in netwerk laptops en printers opnieuw installeren. Op een printer kan ik de netwerkprinter niet verwijderen. Via start-configuratiescherm, printers, verwijderen lukt het niet. Ook het icoontje rechtsonderaan op de taakbalk kan ik niet verwijderen. Kan inmiddels wel printen maar niet scannen. Hoe kan ik de "oude' printer (HP Photosmart C4380 series (kopie 1) verwijderen?? Deze laptop heeft Vista.

Waarschijnlijk staan er nog afdruktaken in de wachtrij van "HP Photosmart C4380 series (kopie 1)". Dubbelklik dus op die printer, en kijk of je afdruktaken vindt en zo ja, die daarna verwijderen. Probeer daarna opnieuw de printer te verwijderen.

Zie je afdruktaken, maar je kunt ze niet verwijderen, doe dan het volgende:
Maak een nieuwe snelkoppeling op je bureaublad, met als opdrachtregel:
cmd /k cd /d %windir%\system32\spool\printers
Indien Vista/W7: Rechtsklik op die nieuwe snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
Indien XP: Dubbelklikken op die nieuwe snelkoppeling
In het geopende CMD-venster:
net stop spooler
del /y *.*
net start spooler
exit

Open hierna opnieuw de wachtrij van de Photosmart. Er zouden geen printopdrachten meer mogen staan. Sluit de wachtrij en verwijder de Photosmart printer.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik kan ook de afdruktaken niet verwijderen en heb uw advies ook geprobeerd echter ik krijg als melding toegang geweigerd. C:\windows\system32>
Hoe krijg ik de afdruktaken verwijderd?
Groetjes,
Karlijn

Karlijn: lijkt mij dat je vergeten bent de snelkoppeling uit te voeren via erop rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren".

Tijs.

Tijs,
Heb ik toch gedaan. Met rechtermuisknop, als administrator uitvoeren
Gr,
Karlijn

Kom anders even naar de Helpmij chat, dan kan ik misschien met hulp op afstand (=TeamViewer) je wat verder helpen. Ik heb namelijk geen idee wat er nu precies misgaat. Zou bijv. kunnen zijn dat je geen spool submap hebt etc.

Tijs.

@ Karlijnn,

graag een eigen topic aanmaken. Het is niet toegestaan mee te liften in iemand zijn/haar topic. Daarbij is de topic van 2010, oude topics mogen met rust gelaten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan