printer via netwerk delen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Staat je firewall zo ja zet hem uit en lukt dat niet druk op F1 en aan en uit zetten want die heeft een firewall aan boord of gebruik je die van je je windows.

doe dat vinkje bij geen uitzonderingen toestaan daarom doe ie het niet.

en anders maak je PC ook draadloos met een USB-Stick ze moeten beide draadloos.

het moet toch ook via de router kunnen?
en overigens wat jij zegt is niet veilig genoeg

Laatst bewerkt:
Ja ik heb namelijk beide PC's draadloos maar we gaan door tot een oplossing maar heb je dat vinkje al weggehaald..?? bij geen uitzonderingen toestaan want alles wat in je firewall blocked is blokkeert hij dan ook dus haal maar weg ping eens naar je PC met printer nog een vraagje over je printer wat voor een poort gebruikt hij want hebben de HP PSC Serie 1310 met Pictbridge en die doet het prima heb je je printer ook aan of heeft je XP geen machtingen voor een netwerk maar ik zal je die lijst een keer uittypen om je printer te delen of heb je hem wel gedeelt..?? dat van geen uitzonderingen toestaan is veilig want jou internet is toch beveiligd met een Wachtwoord (dat hoef ik niet te weten) maar het kan zijn dat een van je PC's geen machtingen voor het netwerk maar kan jij je PC benaderen via zijn identieke naam waaronder hij valt?? want is dat niet zo heb je wel een je PC draadloos maken. of beide bekabeld. als ik dat bij mijn firewall doe dan zegt hij dat ik geen toegang heb dus ik zou als jou dat wel even weghalen

Laatst bewerkt:
niet zoveel info man :P
vinkje is weg en hoe ping ik naar mijn pc pingen?
mijn printer werkt via usb

Sorry maar, gebruik dit maar \\sirJohn en dan start uitvoeren en doet ie het dan nog even buiten dit moet je op een van je PC inloggen met een wachtwoord voor dat windows opstart. of je IP= Internet Protocol en je kan tevens je PC vanuit de andere uitzetten(dat doe ik nooit)

Laatst bewerkt:
soms kan ik je niet volgen maar ligt aan mij
ik heb even lopen pingen

sshot2wn.png

Oké dat doet het maar hoe de je een bijlage op dit forum zodat ik je een voorbeeld laat zien.

Ga naar start -> Uitvoeren -> \\Naam van PC (zonder Spatie)

Laatst bewerkt:
Kan je in de tussentijd op je andere PC kijken naar de bestanden.

Kan je in de tussentijd op je andere PC kijken naar de bestanden.

TeamViewer is een goed programma voor dit soort problemen.
kan je even meekijken met wat ik doe. Idee?
stuur mij even een mailtje naar: sirjohn_nsxwqi@rcpt.at
deze mail accepteert maar 1 bericht en is 1 dag geldig en daarna verwijdert hij zich weer...
dus wel even goed doen :P

Laatst bewerkt:
Ja is wel handig maar als jij ook online bent morgen om half 10 of vanavond nog even.

Laatst bewerkt:
die mail die ik je gaf is een alias.
dus zodra je me wat stuurt dan word het doorverzonden naar mijn echte mail.
veiligheids redenen je weet nooit heh ;)
dus een keer een mailtje via de mail die ik je gaf en ik heb je mail kunnen we dan weer verder praten.

komt van trashmail.com af :)

nee want het is me eerder wel gelukt.
maar ja ik moest mijn pc verhuizen omdat we een kantoor gebouwd hadden voor mijn bedrijf.
wat voorheen opslag ruimte was ¬¬
afijn er zijn dus dingen verandert en dus weet ik niet meer hoe ik een netwerk opzet.
want ik krijg ook geen verbinging meer met de andere pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan