Printer wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene1979

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2012
Hallo allemaal,

Ik heb een canon printer PixmaMP495 die ik gebruik voor via wifi te kunnen printen maar ik krijg hem niet meer aan de praat ik heb de software van de printer verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd.
De printer vind mijn netwerk ik voer daar de goeie netwerksleutel en het volgende scherm vraag hij om een beheerders wachtwoord van de printer die ik voorheen nooit heb ingevoerd en ook nooit tijdens de installatie om gevraagd werd om zo wachtwoord instellen.

Ik heb deze printer een jaar maar ik moest hem opnieuw installeren omdat mijin netwerknaam veranderd heb in mijn router en sinds dien vraagt de printer dus om een beheerders wachtwoord zoals gezegd nooit tegen gekomen omdat in te vullen.
Systeem herstel van windows 7 helpt ook niet heb ik 2 x gedaan.

Nu de vraag hoe kan ik dat wachtwoord vinden om in te vullen of hoe kan ik dat wachtwoord verwijderden zodat ik hem weer draadloos kan gebruiken de printer staat in een andere ruimte als pc.

Alvast bedankt

Mhh listig zeg. Heb je al gewoon geprobeerd met een enter en nog eventueel een enter voor bevestiging. Dus niets invullen.

Dan poging 2 inloggen als admin en dan nog een keer admin :confused:

Ok, het is mij niet helemaal duidelijk hoe je dat getracht hebt dat te doen, ondanks je uitgebreide beschrijving. :thumb:

Dus mijn vraag: Heb je al geprobeerd om de printer even naast de computer te zetten voor het gemak, & dan op de console van de printer zelf de netwerksleutel & het wachtwoord in te voeren?..

Op het moment dat de vraag komt voor het wachtwoord in te vullen heb ik al vanalles geprobeerd ook admin met kleine/hood letters gewoon op enter gedrukt maar dan geeft hij wachtwoord onjuist aan.

Handmatig de sleutel in de printer te zetten dat heb ik nog niet gedaan omdat ik dat toen niet hoef de in tevullen de aller eerste keer toen ik de printer gekocht had.
Ik denk dat handamtig invullen ook niet de oplossing is omdat ik de complete software van de cd-rom ook op mijn laptop moet zetten om ook alle functie's te kunnen gebruiken. de app van canon op mijn iphone vraagt ook op dat zelfde wachtwoord.

Nou dat is balen. Dan denk ik dat je alleen maar dit kunt doen alles verwijderen. :o in de hoop dat dit iets oplost, want je kunt er niets mee zo he.

Ik weet niet of dit soelaas brengt, eigen risico. Dus overwegen. Ik zou het verder ook niet weten wat te doen.

Je zou nog contact op kunnen nemen met Canon en dit voorstel bespreken. En wellicht kunnen ze jou op het goede spoor zetten. :confused:

Klikje

Mhh weet niet of dit werkt. klik

Laatst bewerkt:
Dan kan ik beter met canon contact opnemen ik heb de printer al vaak verwijderd zelf pc fortmat gedaan windows opnieuw geinstalleerd op mijn desktop laptop de printer geprobeerd bij mijn ouders hij blijft daar ook om het wachtwoord vragen.

Heeft u inmiddels al een oplossing gevonden??
Ik zit namenlijk ook met dit probleem van het beheerderswachtwoord.... na het veranderen van de instellingen van de modem en nieuwe laptop...
Kom er dus ook niet meer in om hem draadloos te krijgen.
Iemand antwoord

Ja bij mij is opgelost ik heb de netwerk instellingen van mijn printer gereset naar fabrieks instelling en nu werkt het weer.
Hoe je dan moet doen staat in de handleiding van de printer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan