Printer werkt niet op 1 computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

kleinknollegie

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2012
Hallo allemaal,

Omdat onze oude printer zo zachtjes aan overleden is, hebben wij een nieuwe printer gekocht. Dit is een Canon MG8250.
Als het goed is, kan deze via het draadloze netwerk printen. Op onze hoofdcomputer hebben wij als eerste geprobeerd om de printer te installeren.
Deze draait op Windows 7. We hebben alle installatie stappen gevolgd, maar de printer wil niet draadloos printen. Via de usb-kabel wil hij dit wel doen.
Vervolgens hebben we de printer op een Windows 7 laptop geïnstalleerd, waar hij het gewoon doet.
Hoe kan het, dat de printer op de laptop wel draadloos wil printen, maar niet op de ''hoofdcomputer''? En nog belangrijker: Hoe lossen we dit op?

Groet,
kleinknollegie

Nee, ik heb me vandaag aangemeld op dit forum, omdat ik het probleem hier nog niet kon vinden.
Heb ik hem over het hoofd gezien?

De laptop maakt waarschijnlijk draadloos verbinding, hier wordt dus rechtstreeks 'opdrachten' via het WIFI signaal verstuurd.
Heeft de hoofdcomputer ook een draadloos verbinding? Of is deze bekabeld?

De hoofdcomputer heeft ook draadloos verbinding. Ze zitten allebei op hetzelfde draadloze netwerk.

via d-link?
Dat is missende informatie.

De computers moeten elkaar zien, indien dit niet het geval is en je kan bij wijze van de laptop niet benaderen, dan is er in dit verhaal ook geen verbinding met de printer.

Waar het om gaat is dat beide computers/laptops én de printer zich in hetzelfde netwerk bevinden. Dus als jij zegt dat beide pc/laptop zich verbinden met hetzelfde netwerk, dan ga ik ervan uit dat dat vanaf 1 router vandaan komt, dus dat je niet 2x hetzelfde draadloze netwerk hebt via 2 verschillende routers.

Dat de pc D-link zou gebruiken als draadloze netwerkkaart tov. een ander merk bij de laptop is (normaal gesproken) niet van belang, wel wat ik hierboven schrijf m.b.t. dezelfde router.

Tijs.

Tera Honourable Senior Member ...wat is dat haha.

Er wordt D-link bericht...het is mogelijk dat dit een USB adapter of iets dergelijks is, maar het kan ook een extra draadloos apparaat binnen het netwerk zijn.
Indien dit het geval is, dan graag verbinding maken met de hoofdrouter waar ook de laptop op verbonden is om dit apparaat uit te sluiten.

Eventueel kun je een ping uitvoeren naar de andere computer.
Hiervoor enkele stappen om ook voor ons hier uit te sluiten dat dat het probleem is:

- Klik bij de laptop op start, bij Windows 7 typ je in de lege witte balk onderin het startmenu het volgende in gevolgd door een ENTER:
cmd
- Nu is als het goed is een zwart scherm geopend. Typ in dit zwarte scherm de volgende command in:
ipconfig
- Kijk nu wat er bij IPv4 Address staat, dit kan een ipadres zoals 192.168.?.? of 10.?.?.? (voorbeeld 10.0.0.67) zijn. Schrijf deze even op een stuk papier.

Op de hoofdcomputer voer je hetzelfde uit om in dat zwarte scherm te komen:
- Klik bij de laptop op start, bij Windows 7 typ je in de lege witte balk onderin het startmenu het volgende in gevolgd door een ENTER:
cmd
- Nu is het zwarte scherm geopend. Typ in dit zwarte scherm de volgende command in:
ping <ipadres die je hebt opgeschreven>
Voorbeeld: ping 10.0.0.67

Krijg je hier een antwoord?

De laptop kan al draadloos printen, dus is verbonden met het netwerk en uiteindelijk de draadloos printer die in het netwerk aanwezig is.
De hoofdcomputer kan nog niet draadloos printen, een ping naar de laptop is voldoende om hier uit op te maken of ze elkaar kunnen 'zien' en er verbinding is naar dezelfde gateway (router).

Bedankt voor je antwoord, iedereen trouwens! Ik heb ping geprobeerd en krijg er 4 keer te staan: antwoord van ....
verzonden = 4 en ontvangen = 4. Dus dit is dan wel in orde?

Dat is in orde, je hebt gewoon normaal verbinding met het lokale netwerk waar ook de laptop op verbinding heeft.

Er moet nu bekeken worden waarom er niet geprint kan worden op het draadloze netwerk. Wordt er een bepaalde foutmelding weergeven?

Hij installeert alles prima, er worden helemaal geen foutmeldingen gegeven tijdens de installatie. Als laatste optie geeft hij testafdruk, die we dan braaf proberen af te drukken, maar dat werkt dus niet. Dan geeft hij een ''afdrukfout'' bij de wachtrij van documenten, waarna er een geel driehoekje bij de printer in het configuratiescherm komt te staan.

Bij het openen van apparaatbeheer, ziet u daar een uitroepteken of rood kruis achter een driver staan? Staat de printer aan? Zit er papier in de printer?

Laatst bewerkt:
Dan heb ik het idee dat de firewall het tegen houdt. Typ bij START eens in, firewall en kies dan voor firewall (zonder geavanceerd).
Schakel deze eens uit en probeer het opnieuw nadat u de wachtrij geleegd heeft.

Firewall instellingen worden direct toegepast, u je hoeft hiervoor niet af te melden of opnieuw op te starten.

Hij doet het! Zonder firewall welteverstaan. Op de computer staat McAfee, waar ik dus de firewall heb uitgeschakeld. Maar nu, wat moet ik daarin veranderen zodat de firewall aan kan blijven en de printer het ook doet?

er moet een exceptie (uitzondering) gemaakt worden in de firewall voor het ipadres van de printer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan