Printer werkt niet op nieuwe pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannemie

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2007
Sinds een paar weken heb ik een andere pc.
De printer is hetzelfde gebleven. Het is een Canon 540. Eerder was een andere printer actief op deze pc.
Ik heb niets veranderd aan de pc wat de printer betreft. Ik heb een paar keer zonder probleem kunnen printen.
Ineens doet hij het niet meer. Ik krijg de melding dat de printer offline is.

Ik heb gekeken bij devices en printers en zie hem daar wel groen aangevinkt.
printer.jpg

Eerder was een andere printer actief op deze pc
Moet ik ergens deze printer activeren of aangeven als hoofdprinter (wat me lijkt te zijn omdat er een groen vinkje aan staat)

Kan iemand me raad geven?
Dank u

Hallo jannemie,

Wanneer je iets geprint hebt krijg je altijd een icoontje van je printer rechtsonder in je beeld toch? Dubbelklik daarop totdat je een pop-up venster krijgt.

Klik vervolgens op het knopje printer (in mijn geval heet het printer, maar mijn PC is in het engels, het is iig het knopje meest links. Dan staat waarschijnlijk printer offline gebruiken aangevinkt. Vink dit uit en alles zou moeten werken naar behoren.

mvg

Dank je jopi.
Al ik op OK klik om te beginnen printen, krijg ik een venstertje met "printer offline". Hij steekt in, het lampje brandt maar hij doet niks.
Je hebt idd gelijk ivm dat offline gebruiken. Dat stond aangevinkt. Ik heb dat uigevinkt maar hij doet het nog niet.
Hij blijft zeggen dat de printer offline is.
Het vreemde is dat hij wel geprint heeft.

Ik heb het gevonden maar niet via deze antwoorden.
Wat ik gedaan heb, weet ik niet. ik kreeg ineens een schermpje waar ik moest kiezen welk type printer ik heb, klikte dat aan en hup, het werkt.

Ik moet hier nu ergens aanklikken dat dit opgelost is, maar ik weet niet waar.
Bij deze. :)

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Eigenlijk zit het zo met die printer: eerder was er een andere op aangesloten. Na wat zoeken, in de pc, kreeg ik een schermpje met daarop de keuze. De printer waar deze pc vroeger mee werkte en mijn printer.
Ik heb mijn printer aangeklikt en het werkte.

bedankt voor de hulp en het meedenken

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan