Printer wil niet meer printen

• Onderwerp starter Onderwerp starter epse
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

epse

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2002
Hey Helpmijers,

Ik heb sinds gister een zeer vaag probleem. Ik wou wat uitprinten maar er kwam onder in me taakbalk een printer te staan met een rood vraagteken, de fout was de volgende:

Dit document kan niet worden afgedrukt. Klik hier om het probleem op te lossen. Normaal gesproken gaat de printer dan automatisch aan en begint te printen

Ik heb de printer verwijderd en opnieuw toegevoegd zonder resultaat, Ik heb de kabel van de printer vervangen voor een andere ook zonder resultaat.

Ik heb alle stappen doorlopen die ik in de help kon vinden maar niks helpt! Iemand een idee?

het gaat om een HP deskjet 710C

Als je bij apparaatbeheer kijkt staat er dan een uitroepteken bij?

Staan er nog oude printopdrachten in het geheugen?

Heb je reset gedaan op de printer zelf?....dit is denk ik een volgorde van knopjes indrukken op de machine...zal es kijken bij hp.

Nee geheugen is leeg,
Bij apparaat beheer zie ik de printer niet staan.. Staat verder 1 uitroepteken bij Overige apparaten -> Raid controller.. (wat het is geen idee... Maar staat er dacht ik al langere tijd)

Maak je soms ook nog gebruik van een paralle scanner?
Haal die er dan eens tussenuit. Controleer of er in je apparaatbeheer bij poorten een ECP/EPP printerpoort (parallepoort) staat.
Is de klep van de printer goed gesloten (hiet zit een cortroleschakelaartje op)

Die raid controller staat vermoedelijk in je bios geactiveerd.

Een resetcode kon ik helaas niet vinden.

Het gaat over een lokale printer toch? geen netwerk...

Heb je tussen het verwijderen en installeren de pc opnieuw opgestart?

Heb je hem volgens het boekje geinstalleerd want hij moet in de printermap terechtkomen.

Laatst bewerkt:
Volgens mij komt een printer niet in het apparaatbeheer te staan maar bij start-instellingen-printers

Ik heb er een scanner bij maar die is aangesloten met de USB

Het is wel een netwerkprinter... tenminste vanaf de pc boven kan/kon ik wel altijd printen

Hij staat naar mijn idee nooit bij apparaat beheer maar net wat maestro zegt bij de printers.

Ik ga nu proberen om hem te verwijderen en dan opnieuw op te starten!

Geplaatst door maestro12
Volgens mij komt een printer niet in het apparaatbeheer te staan maar bij start-instellingen-printers

IDD mijn fout...ik was in de war met de usbvermelding naar de printer. De printer zelf staat daar niet.

thnx

Reageert de printer wel op een zelftest, dus rechtstreeks vanaf de printer door een bepaalde toetscombinatie te gebruiken (staat waarschijnlijk wel in de handleiding)

Ik heb de handleiding 2x doorgezocht maar kan die combinatie helaas niet vinden...

Net nogmaals de kabels en alles doorlopen maar werkt nog steeds niet

Ik heb de printer op een andere pc aangesloten en hier doet hij het gewoon, De pc vond hem als een pnp apparaat en begon vanzelf met de installatie...

Waarschijnlijk is mijn printerpoort dus kapot...

Heb je al gekeken welke poort er staat aangegeven in je apparaatbeheer, als daar een standaard printerpoort staat en geen ECP of EPP zal de printer het nooit gaan doen.

Waar kan ik dat vinden dan? Ik kijk nu bij apparaat beheer maar zie nergens iets van priterpoort, ECP of EPP...?

Als ik bij de printer instellingen kijk staat die op LPT1 maar dat is goed toch naar mijn idee..?

In je apparaatbheer bij poorten (COM & LPT) staat daar 'ECP of EPP (of beide) printerpoort LPT1' of staat daar alleen 'printerpoort LPT1' , in het laatste geval zal je in de bios de parallele poort (LPT1/printerport) op ECP/EPP/bi-directioneel moeten zetten, dit is waarschijnlijk te vinden onder het hoofdstuk 'intergrated perhipals'

Ik heb daar alleen communicatiepoort1(com1) en communicatiepoort 2 (com2)staan

Groetjes!

Even een aanvulling.

De printer kan wel worden weergegeven in apparatenbeheer bij Win XP:

Bij apparatenbeheer ga naar beeld en dan "verborgen apparaten weergeven".

Nu moet ook de printer te zien zijn.

Ton

Toch nog maar even dit onderwerp naar voren halen aangezien het nog niet is opgelost... Had een tijdje de printer op een andere pc aangesloten maar wil toch gewoon weer op deze pc kunnen printen...

Wie helpt

Heb je dit al allemaal gelezen?
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...l&dlc=nl&submit.y=7&submit.x=12&lang=nl&cc=nl
ik vermoed van wel maar vraag het maar even.

Ook andere drivers geprobeerd, of door windows laten herkennen?

het stikt vd verhalen over problemen van xp met deze printer op internet. dus misschien moet je de printer het voordeel van de twijfel geven en xp het nadeel...
Misschien kan een format nog soelaas bieden en je netwerk opnieuw instellen.

Ik hoop dat er nog iemand wat weet.
Succes
H

Dat heb ik inderdaad al doorgelezen! Helaas geen oplossing... Toch raar dat hij het opeens niet meer doet..

In ieder geval bedankt voor je reactie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan