printerfout in Photoshop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Buddy61

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Printen via Photoshop werkt niet meer, ik krijg nu steeds de melding:
"Er is een fout opgetreden tijdens het openen van uw printer. De afdrukfuncties zijn pas weer beschikbaar als u een printer selecteert en een document hebt geopend."
Wat kan dit zijn?

Geen idee, maar zo een paar stappen:
a. Herstart de computer en kijk of het dan beter gaat. Dat hielp (wel met een andere foutmelding) in deze discussiedraad, bij het beschreven probleem in Word in posting #10.
b. Net zoals ik heb laten testen in voornoemde link: Werkt printen vanuit andere applicaties wel naar die zelfde printer? Bijv. Kladblok (= notepad.exe )
c. Gebruik (liefst) de simpelste printerdriver die werkt voor de printer. Dus (indien te vermijden) niet een Postscript / PS driver gebruiken maar een driver voor de printer die PCL5 of PCL6 'spreekt'
d. Welk merk + type printer is het? Is het zo'n goedkope GDI printer zonder eigen geheugen, zonder eigen verwerking etc., dan is die wellicht helemaal niet geschikt voor gebruik met Photoshop.

Tijs.

Hoi Tijs.

a. Herstarten van de computer helpt niet.
b. Printen vanuit andere applicatie gaat wel.
c. Ik gebruik de standaard printer drivers van HP, heeft altijd gewerkt maar plots niet meer.
d. Ik heb trouwens twee printers: HP Photosmart C7200 series en HP ENVY 4500 series.

Met beide printers kon ik via Photoshop printen maar plots niet meer!!!

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de puntsgewijze reactie.

a. M.b.t. "de standaard printer drivers van HP", welke zijn dat? Zijn dat PCL drivers? Makkelijk uit te zoeken door in [Windows-toets]+R toetscombinatie -> control printers
te rechtsklikken op beide printers, kiezen voor "Eigenschappen van printer", en dan naar tabblad Geavanceerd te gaan.
Liefst zou ik een schermafdruk zien van hoe het daar staat ingesteld, voor beide printers.
b. Welke versie Windows heb je?
c. Heb je meerdere pogingen gedaan met meerdere docmenten in Photoshop, en falen die allemaal? En ook als je een (uiterst simpel) nieuw document maakt in Photoshop en die probeert uit te printen?
d. Zijn er in Photoshop zélf (Phoshop-eigen) instellingen te doen m.b.t. de printers? En zo ja, wat gebeurt er als je die instellingen terugzet naar standaardwaarden?

Tijs.

Ik heb even rondgekeken op Google (zoekend op: "There was an error opening your printer. Printing functions will not be available until you have selected a printer and reopened any documents."), en ik vond de volgende link deze link
Een paar suggesties uit die link (in volgorde van succes):
a. Zet (tijdelijk) een andere printer als de standaardprinter. Kan je vanuit control printers doen door 'de andere printer' te rechtsklikken en te kiezen voor "Als standaardprinter instellen". Dan PS openen en in het afdrukvenster kiezen voor de printer die je eigenlijk wilt gebruiken en kijken of het dan print.
b. Er wordt gesproken over het bewaren van de printerinstellingen door Photoshop, zodat je bij een volgende keer uitprinten geen keuzes meer hoeft in te stellen. Nu weet ik niet waar je die kunt wissen in PS, maar hopelijk jij wel.
c. Verwijderen en opnieuw toevoegen van de printer in control printers
d. Printerdriver-update uitvoeren.
e. Verwijder van de voorkeuren, door Photoshop te starten met de Alt, Ctrl, en Shift knoppen erbij vastgehouden (uit deze link).
f. Als alles niets helpt, dan PS deïnstalleren en daarna opnieuw installeren (Solution #6 in deze link).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt ga ik proberen, ik laat het het je zo snel mogelijk weten!

Bedankt Tijs voor het mee denken.
Een andere printer als standaard instellen is de oplossing!
Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan