• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Printerlade aansturing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen123456

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2007
Wij maken gebruiken microsoft excel 2010 in combinatie met canon printers.
Omwille van ander pakketten heb ik voor iedere lade een aparte printer geinstalleerd met als eigenschap de betreffende lade.

canon lade1
canon lade2 etc.

Nu is excel alleen een beetje dwars aan het liggen want die houd gewoon de laatste lade aan die hij kent.
Het selecteren van een ander printer heeft dus geen enkele zin (ook al staan daar de eigenschappen van de te gebruiken lades goed).

Iemand een idee?

Ik heb al geprobeerd met sendkey wat te knutselen maar daar kom ik niet helemaal uit. Het lijk er op dat halverwege het sendkey commando de macro de printdialoog al weer verlaten heeft en alle tabs uitvoert in de sheet ipv in de printdialoog. Misschien moeten spaties hier en daar ingevoegd??

Code:
SendKeys "^p{tab 3}^{tab 2}{tab 5}{down 1}~~"

Daarnaast zie ik dat ctrl p soms naar het tabblad bestand stuurt en dan moet ik met 3 tabs en een enter naar eigenschappen, maar soms komt met ctrl p direct de print dialoogbox te voorschijn en dan moet ik met alt e naar de eigenschappen.

Jeroen,

Zet de macro recorder aan en print het bestand waarbij je expliciet de printer en de lade kiest.
Stop de macro recorder en stel vast hoe de printer ingesteld is. Zo zal bijvoorbeeld achter
Code:
Application.ActivePrinter =
de naam van de printer komen te staan, ook de instelling van de overige variabelen kun je hier vinden.

Veel Succes

Dat had ik ook gehoopt ja...

opnemen print opdracht met wijzigen printer en lade geeft volgende uitkomst:

Code:
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, Collate:=True, _
        IgnorePrintAreas:=False

Daar kom ik niet echt verder mee.
Doe ik iets verkeerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan