PrinterNetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

efferinie

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2008
Hallo,
Ik heb mijn Epson DX4850 aangesloten op de router, Experiabox GX551 van kpn
Maar nu kan ik niet meer zien als de inkt op is van welke, nu haal ik de usb kabel uit mijn router en druk die in de pc, en dan kan ik het wel zien..

Is hier een oplossing voor dat ik de printer op het router aangesloten kan laten en dan kan zien via elke pc in het netwerk, van welke cartridge de inkt op is?

Mvg. Efferinie

Laatst bewerkt:
Kan niet, de KPN knutsel box ondersteund dat niet...
Hij kan maar één eenrichtingsverkeer, dus vanaf netwerk naar USB
o.a. daarom werken niet alle USB-printers op de box

BTW, wordt je niet gek van die melding..
Je ziet toch wel zelf als hij "op" (leeg) begint te raken

Welk type heb je eigenlijk want als ik zoek op Experiabox GX551 krijg ik weinig/niks gevonden
routers.gif

Ik neem aan dat je het oude type hebt (de witte) want op de zwarte zit geen USB-poort op voor een printer.

---Info ST780---
De Experiabox-Speedtouch-780 is het modem dat gebruikt wordt voor onder andere InternetPlusBellen van de merken KPN en Het Net. De Experiabox-Speedtouch-780 is een draadloos ADSL modem met vier internetaansluitingen en VoIP. Het ingebouwde draadloze Access Point biedt de mogelijkheid voor draadloos internet. Ook zit er USB 1.1 op om een computer te voorzien van internet.

Laatst bewerkt:
Specificaties van de Experiabox-Speedtouch-780

2 telefoonaansluitingen (2x RJ-11 voor VoIP gesprekken)
Tot 24 Mbps downstream en 3 Mbps upstream
Bridging, IP routing, NAPT, DHCP, DNS, Geïntegreerde firewall

Zolang hij IP's kan routeren, kan hij forwarderen, dus kan hij toch ook poort 80 naar een IP-adres forwarden? Misschien vergis ik me, nog niet eerder met die router gewerkt.

@

Kan niet, de KPN knutsel box ondersteund dat niet...
Hij kan maar één eenrichtingsverkeer, dus vanaf netwerk naar USB
o.a. daarom werken niet alle USB-printers op de box

BTW, wordt je niet gek van die melding..
Je ziet toch wel zelf als hij "op" (leeg) begint te raken

Welk type heb je eigenlijk want als ik zoek op Experiabox GX551 krijg ik weinig/niks gevonden
routers.gif

Ik neem aan dat je het oude type hebt (de witte) want op de zwarte zit geen USB-poort op voor een printer.

---Info ST780---
De Experiabox-Speedtouch-780 is het modem dat gebruikt wordt voor onder andere InternetPlusBellen van de merken KPN en Het Net. De Experiabox-Speedtouch-780 is een draadloos ADSL modem met vier internetaansluitingen en VoIP. Het ingebouwde draadloze Access Point biedt de mogelijkheid voor draadloos internet. Ook zit er USB 1.1 op om een computer te voorzien van internet.
Siemens Gigaset SX551 is het sorry, verkeerd :P
maar dat doorlussen donny, hoe doe je dat precies?

Via http://192.168.2.1/advanced_usb.stm heb je alle mogelijke instellingen van de USB tot je beschikking.
En zoals ik al had verteld gaat het helaas niet werken.
Voor poort door sturing ga je naar http://192.168.2.1/advanced_nat_forwarding.stm
Maar dit is om vanuit het internet naar jou locale netwerk te komen.

Ik denk dat Donnyy, er geen rekening mee houd dat de printer via een USB-kabel is aangesloten op de Siemens Gigaset SX551

Code:
Indien je gebruik maakt van een all-in-one printer en deze direct hebt aangesloten op de ExperiaBOX, 
kan je alleen gebruik maken van de printerfunctionaliteit. 
Dit komt doordat de [B]USB-poort geen communicatie of instructies over en weer accepteert.[/B]

Laatst bewerkt:
Specificaties van de Experiabox-Speedtouch-780

2 telefoonaansluitingen (2x RJ-11 voor VoIP gesprekken)
Tot 24 Mbps downstream en 3 Mbps upstream
Bridging, IP routing, NAPT, DHCP, DNS, Geïntegreerde firewall

.

Specificaties zeggen helaas weinig bij die Experiabox want bridging werkt niet zoals het zou moeten. Uit eigen ervaring helaas meegemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan