printeropdracht via laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

franky1234

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2003
Aanwezig:
1 x desktop
1 x laptop
1 x printer
1 x router

Hoe kan ik de laptop ook printeropdrachten laten geven?
Het lukt mij niet om het e.e.a. kort te sluiten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe ziet je netwerk eruit? Wat zijn de besturingssystemen? Wat heb je al gedaan?

Zomaar wat vragen die zouden kunnen leiden naar een oplossing.

hoe ziet het eruit?

Hoe ziet je netwerk eruit? Wat zijn de besturingssystemen? Wat heb je al gedaan?

Zomaar wat vragen die zouden kunnen leiden naar een oplossing.

Ik heb de laptop laten zoeken via het configuratiescherm
voorheen moest de desktop aanstaan om via de oude laptop een printeropdracht te geven
de laptop heeft Vista als besturingsprogramma
de desktop windows XP
misschien heeft het met "delen" te maken?

f.bosch10@chello.nl

Hoi,

Als je de printer op de vaste pc hebt aangesloten, en een thuisnetwerkje hebt aangelegt tussen de pc's en deze kunnen met elkaar communiceren en elkaar zien, heb je de basis!

Nu moet je op de pc waar dus de printer is aangeloten de printergaan delen.
Dat kan via configuratiescher, printers. Dan op rechtsklikken op jouw printer en delen!
En geef een sharenaam.

Dit is het xp gedeelte.

Voor vista staat hier mooi beschreven hoe dit gaat.

http://windowshelp.microsoft.com/Windows/nl-be/help/4097d784-4b1e-423d-b6be-737f81f7b1dc1043.mspx#EF

lukt niet - ligt aan mij

Hoi,

Als je de printer op de vaste pc hebt aangesloten, en een thuisnetwerkje hebt aangelegt tussen de pc's en deze kunnen met elkaar communiceren en elkaar zien, heb je de basis!

Nu moet je op de pc waar dus de printer is aangeloten de printergaan delen.
Dat kan via configuratiescher, printers. Dan op rechtsklikken op jouw printer en delen!
En geef een sharenaam.

Dit is het xp gedeelte.

Voor vista staat hier mooi beschreven hoe dit gaat.

http://windowshelp.microsoft.com/Windows/nl-be/help/4097d784-4b1e-423d-b6be-737f81f7b1dc1043.mspx#EF

Hoi,

Wanneer ik naar Printers en faxen ga, krijg ik een document-menu-overzichtje. Klopt dit?
f.bosch10@chello.nl

Hoi,

Wanneer met de 'oude' laptop eerder wél geprint kon worden in dezelfde situatie, hoeft de actie om de printer op de pc opnieuw te delen niet alsnog te worden uitgevoerd.

De oorzaak moet je dus zoeken in Vista op de nieuwe laptop.
Meestal volstaat om de werkgroepnaam op de nieuwe laptop te wijzigen.
Hierna start je de laptop opnieuw op en controleert of je in de netwerkomgeving de pc en de aangesloten printer tegenkomt.

hoe dan?

Hoi,

Wanneer met de 'oude' laptop eerder wél geprint kon worden in dezelfde situatie, hoeft de actie om de printer op de pc opnieuw te delen niet alsnog te worden uitgevoerd.

De oorzaak moet je dus zoeken in Vista op de nieuwe laptop.
Meestal volstaat om de werkgroepnaam op de nieuwe laptop te wijzigen.
Hierna start je de laptop opnieuw op en controleert of je in de netwerkomgeving de pc en de aangesloten printer tegenkomt.

Bedankt voor je reaktie en uitleg.
Hoe verander ik de werkgroepnaam (waar vind ik deze)?

Bedankt en groeten,

f.bosch10@chello.nl
frank bosch

Hoi,

Rechtsklikken op 'Computer'
In het snelmenu onderaan op 'Eigenschappen' klikken
.... en in dat venster vind je de informatie, én de optie 'Instellingen wijzigen'
In het tabbladje 'Computernaam' wat dan verschijnt klik je opnieuw op de knop 'Wijzigen' en hier kan je de werkgroepnaam aanpassen, identiek aan die op de pc.

Op de PC werkt het identiek, maar ...... heet de eerste stap geen 'Computer' maar 'Mijn computer' ...... ;-))

Laatst bewerkt:
msn?

Hoi,

Rechtsklikken op 'Computer'
In het snelmenu onderaan op 'Eigenschappen' klikken
.... en in dat venster vind je de informatie, én de optie 'Instellingen wijzigen'
In het tabbladje 'Computernaam' wat dan verschijnt klik je opnieuw op de knop 'Wijzigen' en hier kan je de werkgroepnaam aanpassen, identiek aan die op de pc.

Op de PC werkt het identiek, maar ...... heet de eerste stap geen 'Computer' maar 'Mijn computer' ...... ;-))

Hoi,

Kan het even per msn, want ik heb nog vragen?

of mer direct e-mail (als dit mag, weet ik (nog) niet?) f.bosch10@chello.nl
dank U
FrankMBosch@live.nl

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan