printerpoort defect?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bimmer

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2003
sinds kort kan ik nix meer printen. in apparaatbeheer (win xp) staat een geel uitroepteken voor de "ECP printerpoort (LPT1)"

foutmelding: "Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt. (Code 12)"

ik heb nix gedaan aan die printer, tenzij de stekker eens uitgetrokken (maar niet tijdens het printen).

de printer zelf werkt (in de zin dat de lichtjes aanfloepen en papier-transport werkt)

kan ik het probleem oplossen door de printerpoort softwarematig te verwijderen en dan opnieuw te installeren? en zo ja, hoe doe ik dat?

Je rechtsklikt op je printer in apparaatbeheer en je kiest voor verwijderen. Je krijgt een waarschuwing. Toch doen.
Sluit je pc af en start opnieuw op. Als het goed is vindt Windows de 'nieuwe' hardware.

zijn printerpoort en printer synoniem???

in apparaatbeheer zie ik wel de printerpoort staan, maar niet de printer zelf.

via start/instellingen/configuratiescherm vind ik de printer wel maar als ik 'm delete, blijft ie toch staan!

Nee, de printerpoort.
Het de hardware die je even "weggooit".
Vervolgens vind Windows met opstarten de hardware weer want dat stukje hardware kun je natuurlijk niet echt verwijderen. Het gaat er erom dat Windows vervolgens opnieuw het stuurprogramma zoekt.
Zat er een foutje in dan heb je kans dat het nu goed gaat. Het is te proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan