Printerprobleem voor de wizzkid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cevrix

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2002
Hallo allemaal,

Ik heb een raar maar vervelend probleem. Ik heb net een nieuwe printer (HP2420) gekocht, de drivers geinstalleerd en was klaar om te printen; Maar, iedere keer dat ik usb-kabel inplug valt de pc uit en probeert opnieuw te booten, wat niet lukt, totdat ik de usbkabel weer verwijder.

Ik heb het geprobeerd op een andere pc, waarbij de printer gewoon werkt, dus de kabel en printer zijn goed.

Conclusie is dat het in mij pc moet zitten, maar de usbpoort heb ik met diverse apparaten (o.a. de wireless adapter en usbstick) getest en die werken gewoon. De man van de dixon's gokt op een sofware technisch probleempje, maar over het algemeen kunnen jullie beter uit de voeten met dit soort zaken. Anyone ideas?

Alvast bedankt!

de printer heeft een eigen voeding maar het lijkt of hij stroom pakt via de usb.

dus lijkt mij een voeding probleem van de pc. alleen wat raar is dat andere apparaten het niet hebben.
Doe het volgende is:

1. Deinstalleer de drivers van de printer en alle software.
2. sluit de pc af.
3. doe de usb kabel van de printer in de pc.
4. start op.
5. Installeer de drivers pas als windows er om vraagt.
6. probeer iets te printen
7. restart de pc.
8. werkt alles nu wel goed?

als het ergens fout gaat, noem dan even bij welke stap het fout gaat.

Het gaat fout bij stap 4. De pc start uberhaupt niet op.

Het lijkt wel of hij kortsluiting maakt. Echter, de pc draait wel gewoon, totdat hij windows gaat laden. Dat lukt niet.

raar.
heb je de drivers verwijdert?

zo ja installeer deze weer.

dan denk ik dat het misschiem een voedingsprobleem is.

werken andere printers er wel op?

misschien iemand anders nog een idee?

Ik zal de drivers weer installeren, maar ik heb er een hard hoofd in. Ik denk dat het de voeding is.... Is er iemand die weet hoe ik dat oplos?

Echt technisch ben ik niet, maar ik wil graag leren; Trouwens om even terug te komen op de vraag of andere printers het wel doen op de pc. Ik heb een prehistorische HP deskjet 700 (jawel, uit 1997 uit mijn hoofd) met de seriele poort aangesloten. Dat geeft geen enkel probleem! Echter die printer vlekt meer dan dat hij print.

Dus misschien moet ik een soort van seriele stekker hebben waar ik de usb in kan pluggen. Kan dat uberhaupt?

van dat kabeltje weet ik niet zal eens zoeken, maar hoe oud is de pc?

kabeltje bestaat niet. alleen als de printer een parallele poort heeft en die hebben de moderne printer niet meer.

Laatst bewerkt:
Ai, dat van de kabel is jammer. Dat zou waarschijnlijk de problemen meteen omzeilen. Maar goed, ik moet toch iets verder graven, want de computer moet gewoon goed werken.

De computer zelf heb ik nog niet zolang, begin dit jaar gekocht. Windows home editie staat geinstalleerd. Kun je hier iets mee misschien?

En ook dit levert niets op.... Sorry, ik denk dus dat het de techniek is die me in de steek laat. Wellicht moet ik naar een andere sectie op het forum verhuizen?

Bedankt voor de moeite!

mijn ideeen zijn helaas op ik hou dit topic in iedergeval in de gate:thumb:

Ehh... Ik mag mijn vraag blijkbaar niet opnieuw stellen in een andere sectie.... Terwijl er toch meer raakvlakken lijken te zijn...

Geeft niet, maar feit is dus dat het niet gek zou zijn als we wat dieper ingaan op het hardware gedeelte van mijn computer. Metname de voeding van de pc of het conflict van de printer met de usb poort.... Ik kom daar niet uit... Is er iemand die wil cq. kan helpen?

Nogmaals; alvast bedankt voor de moeite!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan