printerprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

hfoppen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 nov 2000
Hoi allemaal,
ik heb Windows XP, en een printer, de Canon LBP-660. NU krijg ik bij het printen een foutmelding (zie ook bijlage).

Wie o wie weet de oplossing hiervoor!!??

Herbert

Bijlagen

• foutmelding.gif
    foutmelding.gif
    11 KB · Weergaven: 26
Ik had willen vragen : "Wat staat er in apparaatbeheer", maar als de bijlage DIT zegt, dan denk ik dat er in apparaatbeheer helemaal geen LPT bestaat.............???

Kijk eens even in appraatbeheer............?

tja.

misschien ben je al off-line ......?

Als er in app.beheer geen lpt1 bestaat / er geen printer is geinstalleerd, dan is er een beste kans dat de lpt poort van je mobo naar de kl**ten is..................

Is er wel een lpt poort in app.beheer / staat er een uitroepteken of een cirkel met kruis voor de lpt-poort dan wel de printer, dan rechtsklikken en verwijderen die poort / printer.

PC uitzetten, opnieuw opstarten en de lpt/ printer wordt opnieuw gedetecteerd. Lukt dat niet, dan vermoed ik dat je lpt-poort op je mobo idd. naar de kl**ten is....................

Wat misschien ook kan
-----------------------------

Trouwens ik neem aan dat je de printer gewoon hebt aangesloten aan je systeem.

Het kan wezen dat de lpt poort in het bios uitgeschakelt staat.

In apparaatbeheer staat de lpt gewoon, zonder uitroepteken.
Ik zal een screenshot hiervan ook even plaatsen!!

En het was heel vreemd...maandag deed die het nog gewoon, en gistermiddag niet meer.

Ben je in de Bios aan het rommelen geweest. Of is er misschien een ander programma geïnstalleerd ?

nope...geen van beide.
ALleen wat plaatjes van internet gehaald. Die willen we afdrukken, en hij doet het niet meer.

Waar kan ik de goede drivers vinden voor windows XP?

Download dan de nieuwste driver van Internet van die printer en installeer die eens. Misschien biedt dit was mogelijkheden.

Fijn hopelijk is het probleem nu opgelost.

Geplaatst door JBS
Fijn hopelijk is het probleem nu opgelost.

Het heeft even geduurd, maar dan hebben we ook wat, namelijk: een werkende printer!!!!!!!

Bedankt allemaal!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan