Printerproblemen

• Onderwerp starter Onderwerp starter drive
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Wij hebben problemen met onze printer. Het is een HP deskjet 3820.
Als we hem aanzetten, krijgen we eerst een leeg blaadje eruit en dan bliijven de hele tijd de lampjes flikkeren. Als die dan eindelijk aanstaat (na ca. 1 minuut!) en je wilt iets uitprinten dan krijg ik elke keer een foutmelding van de zwarte inktpatroon. Eerst was die vrijwel leeg, dus we hebben een nieuwe gekocht (de goede) en ik heb het verwisseld. Nu krijgen we nog steeds een foutmelding dat er iets niet goed is met het zwarte inktpatroon. We moeten hem eruit halen en terugzetten en dat hebben we nu 2 keer gedaan. Nog steeds zonder resultaat. Ook als je hem uitzet duurt het minstens 1 minuut voor die uit is.
Wat kan er aan de hand zijn en wat moeten we nu doen?

heb je ook het plastic van de printkop (onderkant ) van de inktpatroon gehaald .
en ook van af de achterkant waar die koperen stipjes lopen .
en ook de printer op A4 gezet niet op letter of zo

Op de website van HP is een goede ondersteuning aanwezig. Over het probleem vond ik deze informatie. Als dit niet het juiste antwoord is, zoek dan vanaf hier eens verder.

NB: de onderstreepte teksten zijn hyperlinks.

heb je ook het plastic van de printkop (onderkant ) van de inktpatroon gehaald .
en ook van af de achterkant waar die koperen stipjes lopen .
en ook de printer op A4 gezet niet op letter of zo

Ja, dat heb ik beide gedaan. Zonder resultaat.

Op de website van HP is een goede ondersteuning aanwezig. Over het probleem vond ik deze informatie. Als dit niet het juiste antwoord is, zoek dan vanaf hier eens verder.

NB: de onderstreepte teksten zijn hyperlinks.

Ik heb beide sites geprobeerd maar daar kwam ik niet verder mee. Toen ben ik online gaan chatten met iemand die me misschien kon helpen. Ik moest van alles doen en hij / zij is het op een gegeven moment gaan resetten. Dat heeft allemaal niets geholpen. Nu heb ik de raad gekregen om naar een HP checkpoint te gaan bij ons in de buurt. Dus dat ga ik dan maar doen.

Ben ik weer. Ik heb het er met mijn man over gehad en hij zegt dat juist de zwarte inktcartridge (die problemen geeft) gekocht is en die was heel goedkoop. Heeft iemand hier ervaringen met goedkope inktcartridges? Zijn die goed of slecht (die ervaringen bedoel ik)?

De problemen zijn nog steeds niet opgelost. We hebben nu ondertussen een nieuw inktpatroon in de printer gestopt (netjes gekocht bij een computerwinkel, de vorige was een goedkoop versie) en we krijgen nu een melding van een mechanische fout.

De printer maakt een hoop herrie als je hem aanzet en het duurt een tijdje voor die echt aan is. Het patroon blijft snel van links naar rechts bewegen en staat rechts uiteindelijk stil (onzichtbaar).
We hebben geprobeerd lucht te spuiten zonder resultaat.
Nieuwe foutmeldingen:
Mechanisatiefout
De inktpatroonhouder kan niet bewegen. Controleer of er sprake is van een papierblokkade of een andere blokkade.

Als we hem herstellen dan geeft die aan dat we problemen hebben met de driekleurenpatroon.

We hebben nu de printersoftware verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd. Zonder resultaat.

Nou, ik ben vanmiddag naar de computerwinkel geweest en ze hebben hem even nagekeken. Hij zei dat die vastliep en normaal gesproken hoor je de cartridgehouders naar voren te kunnen halen. Maar dat lukt niet. Ook de rolletjes waar het papier mee verder gerold wordt, loopt niet helemaal soepel. Het is dus einde verhaal.
In ieder geval bedankt voor jullie hulp.

Even een topic van bijna twee jaar geleden weer tot leven wekken.

Ik heb nu 't zelfde probleem, zelfde printer, ook net een nieuwe zwarte inktcartridge erin gestopt... de printer heeft altijd al goed gewerkt tot nu; heeft niemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt.

Even een topic van bijna twee jaar geleden weer tot leven wekken.

Ik heb nu 't zelfde probleem, zelfde printer, ook net een nieuwe zwarte inktcartridge erin gestopt... de printer heeft altijd al goed gewerkt tot nu; heeft niemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt.

Waarschijnlijk is het service station (inktvangbakje) aan gort. Deze houd dan de carriage (dat ding wat heen en weer beweegt) vast. Deze zou je moeten vervangen.. advies.. ga naar aldi en haal nieuwe printer :-s

gr Berenland

Waarschijnlijk is het service station (inktvangbakje) aan gort. Deze houd dan de carriage (dat ding wat heen en weer beweegt) vast. Deze zou je moeten vervangen.. advies.. ga naar aldi en haal nieuwe printer :-s

gr Berenland

Yeah bedankt. Gelukkig heb ik al een back-up printer ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan