Printers Delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yoshi

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2002
Hello Nederland en Vlaanderen !

Ik heb al mijn licht opgestoken bij de nieuwsgroepen van Microsoft, maar voor het ogenblik ben ik nog niet veel wijzer.

Ben wel 100 % zeker dat het niks met de drivers zelf te maken heeft. Ze zijn Up-to-Date, en digitaal ondertekend. Veronderstel dus wel dat Bill Gates en zijn kornuiten die dingen uitvoerig heeft getest :)

Volgend probleem : Printers die gedeeld worden over het netwerk, doen onverklaarbare dingen als ze als netwerkprinter worden aangesproken. Zoals : Testpagina wordt niet afgedrukt, Office documenten dan weer wel. PDF's ook niet.

Als we de printers eerst lokaal installeren, en vervolgens de poort omleiden : \\servername\printernaam; dan lukt het wél.

Goed voor kleine netwerkjes, maar niet zo evident in grotere netwerken. Dan moet je als netwerkbeheerder alle PC's gaan aflopen, terwijl gebruikers eigenlijk zelf een netwerkprinter moeten kunnen selecteren en installeren.

Het heeft wellicht dus iets te maken met de communicatie tussen Printserver en gebruiker. Ofwel bij het copiëren van de driver vanaf de server bij de installatie, ofwel bij het uitwisselen van de gegevens bij het afdrukken. Er zijn geen foutmeldingen bij het installeren. Wél wanneer je een testpagina wil afdrukken. Bij Acrobat Reader gebeurt helemaal niets. er verschijnt niets in de Spooler, maar je krijgt ook geen error's.

Niets zo gek als een computernetwerk... :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan