Printers in Terminal server

Status
Niet open voor verdere reacties.

zomaaneennaam

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 nov 2006
Berichten
4
Hoi,

Ik heb gebruikers die lokaal een HP1015 hebben, als ik een connectie leg met de terminal server is deze printer niet beschikbaar. (usb + lpt)

Ik heb gebruikers met een HP1100, als ik dus weer een connectie leg met de terminal server, is deze printer wel beschikbaar. (lpt)

De HP1015 is een USB printer, deze kan ook LPT aangestuurd worden, dit probeerde ik reeds, nopes gaat niet... nu komt de clou... als ik bij de printer instellingen van de HP1015 aangeef dat hij de driver moet gebruiken van de HP1100 is deze printer bij een Terminal sessie PERFECT bruikbaar ????

Enig idee wat er aan de hand is ? Ik zit ook met andere printers die ik niet online krijg, maar daar kan ik dit truukje met de driver niet gebruiken :(

groetjes,
Alain.
 
De printer wordt niet herkend door de server waar je een verbinding mee maakt. Installeer de drivers van die printer op de server en de eerst volgende keer zal hij wel herkend worden. Je kunt hem op de server installeren door op de server de printer lokaal toe te voegen. Daarna verwijder je de printer uit het overzicht printers en faxen. De drivers blijven dan op de server staan en worden gebruikt wanneer je weer een verbinding maakt.

Je moet op de server natuurlijk wel de rechten hebben om dit te kunnen doen. Heb je de rechten niet, dan zul je dit via de netwerk/systeem beheerder moeten spelen.

Groetjes,
Neleke
 
Verdomme Neleke, je bent geniaal!, dat ik daar niet aan dacht, het is gewoon ergerlijk!

Tnx ;)
Alain.
 
Installeer alleen device drivers

Op Windows Terminal Server installeer je een printer normaal gesproken niet zoals op een werkstation, om hem vervolgens weer te verwijderen. Printers installeer je op een printserver, op een terminal server voeg je alleen de drivers toe zodat deze in een TS sessie herkend worden.

Ga naar Start - Printers en faxapparaten
Klik op "Eigenschappen voor server"
Tabblad "Stuurprogramma's"
Klik op "Toevoegen"
Browse naar de locatie van de drivers en voeg deze toe.

Zo wordt er geen andere bende geinstalleerd, zoals toolkits en onnodige software.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan