Printers kiezen, wat nemen jullie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Ik zit te twijfelen tussen de volgende 4 printers:

1. HP Deskjet 3550

2. HP Deskjet 3745

3. HP Deskjet 3650

4. HP Deskjet 5150

in principe vind ik de eerste twee redelijk afvallen vanwege hun USB (geen 2.0) aansluiting .

De derde gaat mijn voorkeur momenteel naar uit. Zeg het eens aub.
Nummer 4 heeft 8 MB geheugen tegenover de 384 KB van nummer 3 maar is daarmee ook een aardig stukje prijziger... Mijn huidge printer (Lexmark Z42 heeft volgens mij al helemaal geen geheugen, en indien wel zal het niet veel zijn :).

Verder ben ik ook nog wel verkikkerd op de HP Deskjet 5652 en de HP Deskjet 5850 maar die gaan mijn budget toch iet wat te boven :8-0: .

Trouwens; hoe zit het met al die programma's die HP altijd meelevert aan drivers en toestand. Bij mn zus der PC heb ik zo'n "alles in een printer" geïnstalleerd maar daar kwam me toch een zooitje programma's en opstartitems mee :eek: . Voor de lexmark had ik 1 dingetje wat ik simpel uit kon schakelen. Draait nu op XP drivers overigens.

Tja, welke je moet kiezen ligt aan persoonlijke voorkeur lijkt mij. Heb zelf geen ervaring met HP printers (heb een Canon BJC-6200, zeer over te spreken), maar de laatste is wel sneller. Je moet er zelf voor kiezen of je 15 euro extra wilt uitgeven voor een snellere printer.

Over die programma's weet ik niet, maar mijn Canon is een Plug-and-Play. Heb helemaal geen drivers daarvoor, gewoon aansluiten en printen :)

Kunnen jullie mij wat goede canon printers voor redelijke prijzen laten zien misschien?

Zelf heb ik alleen ervaring met Lexmark en kijk-en-lees ervaring met HP en bij kenissen :).

Ik ben de trotse eigenaar van de HP 5652. Geweldige printer. Gezien de faciliteiten die je hebt,zoals dubbelzijdig printen, Zonder witte rand kunnen printen ed... vind ik deze qua prijs/spec's nog niet zo'n dure printer.

Qua software zit het ook goed.

Hmmm...

Ik zou altijd gaan voor een laserprinter.
Bij een afschrijving van 3 jaar is dit per kopie altijd goedkoper. De laatste keer dat ik een prijsvergelijk deed lag het breakeven punt met deskjet ongeveer bij 2000 pagina's

Geplaatst door vanzwam
Ik ben de trotse eigenaar van de HP 5652. Geweldige printer. Gezien de faciliteiten die je hebt,zoals dubbelzijdig printen, Zonder witte rand kunnen printen ed... vind ik deze qua prijs/spec's nog niet zo'n dure printer.

Qua software zit het ook goed.

Vind hem toch wat prijzig... Maar het is wel een juweeltje ja :).
Kan de 3650 toch ook trouwens?
Enne; hoe werkt dat dan? Moet 'ie hem niet vasthouden?

Geplaatst door FLorijn
Hmmm...

Ik zou altijd gaan voor een laserprinter.
Bij een afschrijving van 3 jaar is dit per kopie altijd goedkoper. De laatste keer dat ik een prijsvergelijk deed lag het breakeven punt met deskjet ongeveer bij 2000 pagina's

Gewoon voor thuisgebruik :).

Hoewel ik hem niet heb zou ik voor de Epson gaan, want met inkt van een ander merk die ook goed is ben je op den duur veel goedkoper uit.

Ik zou ook letten op dingen zoals het appart kunnen vervangen per kleur, dat scheelt ook een aardig wat.

Geplaatst door XP_PC

Gewoon voor thuisgebruik :).

So?

In no time heb jij 2000 vel verbruikt, is maar 4 pakjes papier!

een Laserprinter heb je al voor 350 euro, en de toner gaat veeeeeel langer mee dan een inktpatroon.

Ik zou als ik jou was eerst ff goed tellen.

Maar 350 euro is voor een 16 jarige niet niets en zoveel print ik niet :p (100 vel in 2/4 weken gemiddeld?). Cartridges hoef ik zelf niet te kopen dus dat spaar ik uit :).

Maar bedankt voor de tips ;).

Laatst bewerkt:
Ehh... ik gebruik mijn printer vrij vaak en heb niet in 'no time' 2000 vel verbruikt. Ik weet niet van voor gebruiker XP_PC is, maar als thuisgebruiker gebruikt hij denk ik ook niet zo veel.

Ik kan nog steeds mijn Canon BJC-6200 aanbevelen. Nooit problemen mee gehad, print goed, niet zo heel duur volgens mij.

Ben zelf 15 en zou ook nooit een printer van die prijsklasse aanschaffen.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door XP_PC
Maar 350 euro is voor een 16 jarige niet niets en zoveel print ik niet :p. Cartridges hoef ik zelf niet te kopen dus dat spaar ik uit :).

Maar bedankt voor de tips ;).

Dan zou ik een Canon S750 nemen, nooit problemen mee gehad, en veel (500 pagina's per week) mee geprint

De Canon BJC-6200 lijkt erg op mijn hudige printer vind ik.

Hoeveel inkttanks heeft die?

De Canon i865 is nogal groot vind ik.

Ik heb zelf de HP DeskJet 5550.

Kost nu gemiddeld €150.

Print snel en mooi en ziet er ook nog es mooi uit. (als de printer print, licht er blauwe led/lamp op :p )

De reden daarvoor laat zich raden. Om aan 4.800 dpi af te drukken, moet het bronbestand eerst omgerekend worden om de passende input voor de printer te genereren. Dat duurt even, zeker op een tragere pc met weinig geheugen, en zorgt voor een gigantisch tijdelijk bestand (swapfile): de systeemvereisten vermelden dat u zeker 500 MB vrije schijfruimte nodig hebt om aan 4.800 dpi te kunnen printen.

Errugh handig :rolleyes:

Nouja; geen probleem met mijn PC. Als je eens echt wat wilt hebben op hoge kwaliteit wacht je weg.

Ik zal eens kijken; is wel heel wat euro's duurder maar niet mis :).

Geplaatst door XP_PC
Dit kwam ik ook ergens tegen:

Wat houd dat precies in? Je kan toch zoveel printen per maand als je wilt?

=======

Dat zes kleuren staat mij wel aan.

http://www.zdnet.be/images/rev0211/021105_vb.jpg

Ik denk dat de inktpatroon gewoon gewoon 3.000 pagina's kan printen ofzo. Gemiddeld genomen over 1 maand.

Anders weet ik et ook niet. Je kan zoveel printen als je zelf wilt natuurlijk. :)

Geplaatst door Muurhond

Ik denk dat de inktpatroon gewoon gewoon 3.000 pagina's kan printen ofzo. Gemiddeld genomen over 1 maand.

Anders weet ik et ook niet. Je kan zoveel printen als je zelf wilt natuurlijk. :)

Nope.....

Een printer heeft een hoop bewegende delen, en hoe meer je pre maand print hoe sneller ze versleten zijn. De fabrikant wilt graag zien dat de printer pas versleten is nadat de garantie is afgelopen. Trust me, ik heb deze vraag gesteld aan jongens van Ricoch, Panasonic en Canon.....

Aha, logisch. Als jij er 2000 per week zou printen zou je wel eens sneller aanspraak gaan maken op de garantie :).

Laatst bewerkt:
Ja, welke printer??
Na ervaringen met HP, Epson, Lexmark (en nog wat ander nog ouder spul) heb ik nu een Canon S330 photo.
Ik moet zeggen, tot volle tevredenheid.
Even wat punten:
Lexmark->Duur in verbruik (gebruikt ongeveer 30% meer inkt dan een andere gemiddelde printer), zeer dure cartridge's.
HP->Prima printer, dure cartridge's, overbetaald t.o.v. andere merken met dezelfde mogelijkheden.
Epson->Prima printer, moet alleen 'dagelijks' gebruikt worden i.v.m. het redelijk snel indrogen van de spuitopeningen (Epson raad zelfs aan, de printer altijd aan te laten staan, dan worden de koppen 1× per 24uur gereinigd), redelijk goedkope cartridge's

Canon->Prima printer, goedkope cartridge's, 'losse' printkoppen eenvoudig te vervangen, heeft al jaren de afdrukopties waar andere fabrikanten nu net mee beginnen (borderless, tweezijdig enz.)

Voorlopig ben ik er van overtuigt dat Canon de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan