printers op status niet actief, hoe kan ik dit wijzigen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ellece

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2003
Goedemiddag, als ik vanuit excel wil printen lukt dit niet omdat de status van de printers op niet actief staat. Als ik op printer zoeken druk krijg ik de foutmelding 'active directory domain services niet beschikbaar'

Weet iemand wat dit betekent en hoe ik het kan aanpassen?

Netwerk printer toevoegen bij configuratiescherm lukt ook niet, dan vind hij geen printers (er staan er wel al 3, 1 echte printer en 1x cute pdf en 1x microsoft xps document writer)

Ik werk op een laptop met vista.
Overigens kan ik bijvoorbeeld wel een mailtje uitprinten....

alvast bedankt voor het reageren

groet Ellen

hoi Ellen,

Ik kan je probleem helaas niet oplossen, ik heb misschien wel een goede workaround:p Probeer eens je document virtueel te printen via microsoft xps document writer, en deze vervolgens echt te printen via XPS viewer.

helaas...

dank voor je reactie, maar ook die printer is dus niet te bereiken :(

geen idee..

we hebben maar 1 manier om aan te melden...

Welk besturingssysteem werkt op je pc? En is de printer rechtstreeks op de pc aangesloten?

Kijk verder het volgende na en meld ons wat er bij die net xxxx commando's werd teruggemeld door Windows:
a. Indien XP: Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
In het CMD-venster:
net stop spooler
net start spooler

b. Indien Vista of Windows 7: Maak een snelkoppeling naar cmd.exe op je bureaublad, rechtsklik op die nieuwe snelkoppeling en kies "Als Administrator uitvoeren"
In het CMD-venster:
net stop spooler
net start spooler

We horen het wel.

Tijs.

vista

de pc werkt op vista.

En bedankt voor de reactie maar ik zou dus eerlijk gezegd al niet weten hoe ik dat met cmd.exe moet doen.

Maar inmiddels is het wel gelukt om te printen op papier. Alleen te printen als pdf met cutepdf lukt nog steeds niet. Maar ik ben al weer blij met dit resultaat.

groetjes Ellen

Het verhaal over de spooler is nu niet meer relevant, omdat zonder de spooler service geen enkele printer het zou doen. Dat spoor hoef je dus niet te volgen.

Ik kan je in ieder geval niet verder helpen met dat cutepdf etc., dus jij zult even moeten aangeven of je het huidige resultaat voldoende is of dat je nog even wilt afwachten of andere helpmij lezers dáár nog wat tips over hebben.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan