printerserver niet zichtbaar in router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene Fuhner

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2001
Hallo allen,

Na lang ruzie maken heb ik eindelijk mijn printerserver draadloos... Alleen zie ik deze niet in de router.

Ik had eerst het ip adres op automatisch toekennen gezet --> resultaat niet te zien in de router, ook niet te pingen vanuit "dos". Ik heb hetzelfde probleem wanneer ik zelf een ip adres toeken :(

Gegevens router:
merk: Level one WBR-3408
WPA2 beveiligd
IP: 192.168.0.1
Subnet mask: 255.255.255.0
DHCP: on

Gegevens server:
merk: Edimax PS-3207 UWg
IP: 192.168.0.50 (handmatig opgegeven)
Subnet mask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1

Ik heb het DHCP bereik aangepast, zodat 50 binnen het bereik valt.

Kan iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt,

René

Als ik me goed herinner zijn die Level One routers behoorlijk geavanceerd.
Er zijn zo enkele punten die je kunt nakijken:
1. Hoe weet je zeker dat de printserver 'goed' aangesloten is (oftewel: Of hij wel verbinding heeft én op het LAN mag)?
Kijk bijv. naar dit stuk uit de handleiding voor een bepaalde instelling (Hoofdstuk 3, paragraaf Wireless Screen uit deze handleiding):
Allow LAN access
• All Wireless Stations - All wireless stations can use the access point to access your LAN.
• Selected Wireless stations only - Only selected wireless stations access your LAN. To select the required wireless stations, click the "Select Stations" button.
Je zult daar toch echt All Wireless Stations moeten hebben staan, anders krijgt je printserver geen toegang tot het LAN.

2. Gebruik de Advanced Administration (hoofdstuk 7, paragraaf Network Diagnostics uit deze handleiding) om te pingen vanuit de router ipv. vanuit jouw pc. Kijk of je het apparaat daar wel bereiken kunt.
Zodra het vanuit de router te pingen is, voeg de printserver dan handmatig toe in de PC Database (zie hetzelfde hoofstuk 7, paragraaf PC Database). Je kunt de printserver daarna bereiken onder een naam, zoals Printserver, ipv. dat je de hele tijd het ip-adres moet gebruiken (in jouw geval dus 192.168.0.50).

[Eventueel kun je (als je het MAC-adres van de netwerkaansluiting van de printserver weet en je hebt voor elkaar dat de printserver inderdaad succesvol verbinding kan maken met het draadloze netwerk) een reservering maken in de paragraaf Advanced PC Database. Je kunt dan de printserver weer op DHCP zetten.]

3. Natuurlijk moet 192.168.0.50 BUITEN de DHCP scope vallen, niet binnen zoals jij schreef, maar ik ga ervanuit dat je buiten bedoelde, eigenlijk???

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo allen,

Ik kan jullie mededelen dat het probleem is opgelost. Ik heb via Edimax de nieuwste firmware gekregen (versie 2.31), deze kan WPA2 aan.

Op de site van Edimax staat op dit moment nog firmware versie 2.29, dus als iemand met hetzelfde probleem zit. Kan ik de nieuwe firmware wel mailen.

Groeten,

René

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan