printerserver probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

der_general

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2003
ik heb een extendnet 100s gekocht op de hcc dagen en ik wil mijn printer daarop aansluiten. nu weet ik helemaal niet hoe ik die printerserver moet instellen of benaderen, ik weet dat dat met een ip adres moet maar dat weet ik niet van die printerserver. de lampjes branden wel maar ik weet niet hoe ik het apparaat moet instellen. het is een extendnet 100s er staat ook nog ESI-2911 op. de lan kabel zit er gewoon in.

heb je er geen handleiding bijgekregen waar instaat welk ip je moet gebruiken om in de setup te komen? Is het een router met ingebouwde printserver? Het zou kunnen dat je dan in dat ding opzich zelf niks hoeft in te stellen, maar op de pcs binnen het netwerk printserver drivers moet installeren die er wellicht ook bijzitten. Nu kun je bij je printer eigenschappen ipv lpt1 of usb ook nog kiezen voor die printserver. Zogauw dit gebeurt is werkt het dan als het goed is.

nee het is echt een printerserver en geen router. die moet je benaderen met een ip adres. ik weet alleen niet welk ip adres dat zou moeten zijn of hoe ik het ding zou moeten resetten.

in plaats van lpt1 kan ik wel prtmate installeren als poort, maar dan doet hij het niet. dan is er geen communicatie mogelijk met de printer zegt het programma.

zit er net als een jetdirect niet een knop op waarmee je de instelling kan uitprinten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan