Printersoftware - DLL ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

cateyes

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Berichten
212
Beste helpers,

Wilde ik een buurvrouw helpen met het oplossen van een printerprobleem, heb ik het nog erger gemaakt. Bij printen vanuit Word of notepad komen er blanco pagina's uit. Bij printen van een internetpagina ontbreekt de tekst, plaatjes worden wel geprint. De inkt kon dus niet op zijn (dacht ik). Dus eerst maar proberen printersoftware opnieuw te installeren. De oude eerst verwijderd via config.scherm, software. Kreeg de bekende vraag of ik dll-en wilde verwijderen. "ja op alles" geantwoord. Printersoftware opnieuw geinstalleerd. Nog steeds blanco pagina's, dus dat hielp niet. Maar erger: bij opnieuw opstarten komt er nu een foutmelding over een ontbrekende dll. Weet zo niet welke, ben nu thuis. Met het eigenlijke probleem val ik jullie verder niet lastig. Ik heb inmiddels bedacht dat waarschijnlijk toch de zwart-cartridge leeg is, omdat internetpagina's vaak in kleur zijn. Dus eerst maar nieuwe cartridges kopen. Maar nu die foutmelding. Vanavond ga ik er weer naartoe en wil het nu wel goed doen. Ik heb bedacht eerst de printersoftware te verwijderen, dan de printer te verwijderen in het printermenu, dan die weer toe te voegen en vervolgens bij nieuwe hardware gevonden op de cd te laten zoeken naar de juiste software? Heb ik dan alle dll's weer? En zo niet, hoe kom ik dan aan die ontbrekende dll?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
Die mededeling van het ontbreken van een dll, direct bij het opstarten, hoeft niet persé van die printer te zijn...... was deze mededeling er eerder niet? Bij het [slecht] verwijderen van spyware kan deze mededeling ook komen... belangrijk is dus: welke dll?
De printer verwijderen, vervolgens de software installeren en de printer opnieuw laten detecteren zou kunnen helpen als je echt een "gat" in het systeem geschoten hebt.....
 
Die dll-melding was er eerder niet, pas na mijn herstelpoging. Dank voor je reactie, geeft wat meer vertrouwen voor straks. Als het niet helpt, kom ik hier later op de avond weer terug.....
 
In [o.a.] Windows XP kun je via Start -> uitvoeren intikken: sfc /scannow [met de spatie tussen sfc en /] , dan worden alle cruciale bestanden even nagelopen en indien beschadigd, hersteld......
 
heb het opgeschreven en neem het mee in de achterzak...
thanks!
 
Opnieuw installeren software heeft inderdaad dll-probleem opgelost. Wat het oorspronkelijke printerprobleem betreft: de cartridges waren niet leeg, maar twee van de spuitkoppen waren verstopt. Waren al drie jaar niet gereinigd (buren wisten niet dat dat moest...).
Dank voor je advies. Je tekst over het checken en repareren van beschadigde bestandjes ga ik goed bewaren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan