printersoftware

Status
Niet open voor verdere reacties.

pat2209

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2011
hallo helpmij,

ik heb een elitebook 8740w met windows 7 pro, 64 bit. ik heb een tweedehandsprinter (lexmark x1800) gekocht via internet waar geen software bijzat. die heb ik van het internet gedownload (cjsX100EN) en geïnstalleerd, maar ik krijg de printer niet aan de praat.
hebben jullie een idee wat ik fout heb gedaan?

pat2209

Goede morgenPat2209,

Nee je hebt het voor wat je verteld hebt, helemaal goed gedaan: printer aangesloten, bijbehorende software voor W7 64bit gedownload en geïnstalleerd. Dan zou hij gewoon moeten printen.

Het enige wat ik zover kan vragen is: weet je zeker dat die printer werkt? Heb je dat kunnen checken voordat je hem kocht?

Laatst bewerkt:
goede morgen solaris,

ik heb de printer niet kunnen testen, er zaten geen inktpatronen in, die heb ik geplaatst, maar als ik de aan-uit knop gebruik lijkt hij wel te werken. het rare is dat de software geen pictogram op het bureaublad heeft geplaatst en in het startmenu zijn er 2 mogelijkheden: het programma verwijderen of lexmark solution center

groeten
pat2209

ik ben nog wat aan het zoeken geweest omdat het programma bij installatie aangaf om oude drivers eerst te verwijderen voor de software te installeren. ik dacht dat ik eerst de 32-bit versie had gedownload, maar niet geïnstalleerd. ik krijg bij het verwijderen van de drivers wel de volgende foutmelding:
fout bij het maken van itemsjablonen. er ontbreken bepaalde GUI gegevens in het XML-bestand.
mss is dit wat er fout loopt.

pat2209

Goede morgenPat2209,

Nee je hebt het voor wat je verteld hebt, helemaal goed gedaan: printer aangesloten, bijbehorende software voor W7 64bit gedownload en geïnstalleerd. Dan zou hij gewoon moeten printen.

Het enige wat ik zover kan vragen is: weet je zeker dat die printer werkt? Heb je dat kunnen checken voordat je hem kocht?

is de foute manier voor een usb-toestel, altijd EERST de software installeren, de printer pas aansluiten wanneer installatieprogramma dit vraagt. Indien je eerst de printer aansluit zal niet alle nodige software (drivers) geinstalleerd worden.

bedankt voor de tip, maar ik dacht dat ik de printer niet had aangesloten toen ik de software installeerde. ik zal het in ieder geval nog eens proberen

ik heb de vista 64 bit versie geïnstalleerd en hij blijkt erop te werken
thnx voor alle hulp

wel, hij lijkt goed te werken op die vista software, maar ik had een vraagje: waar kan ik ergens de optie zwart/wit printen aanvinken? ik krijg enkel kleurenpints

normaal kan je bij eigenschappen "print in greyscale" aanvinken.

als je op print klikt opent een venster met de naam van de printer, juist rechts van die naam staat een vakje "eigenschappen" of "opties", toch ?

Naamloos.jpg

ik kan printereigenschappen wel aanklikken en daar staan een heleboel instellingen in, maar geen greyscale optie

tja, ik heb hier brother, hp en canon staan, geen lexmark ... maar bij alle 3 werkt het perfect.

ik zou het kleuren inktpatroon eens kunnen verwijderen en zien of dat werkt, maar dat is ook niet de oplossing

wat je ook kan proberen is deze printer toevoegen als zwart-wit printer. Je gaat naar apparaten en printers, dan printer toevoegen, de lexmark selecteren en dan alle opties ingeven, mss krijg je dan de optie printen in zwart-wit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan