printkop verwijderen om schoon te maken (Canon MP 610)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cofifty7

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2012
De printkop van mijn Canon pixma printer MP610 moet gereinigd worden. Met name de zwarte inktcartridge PGI-5BK doet het niet goed. Er komen alleen maar strepen op het papier bij printen. Als ik de kleur op iets minder zwart zet wordt er wel goed geprint, maar de cartridge PGI-5BK wordt dan niet gebruikt. Ik heb het reinigingsprogramma al meerdere keren gebruikt en ook een reinigingscartridge maar het probleem blijft. Waarschijnlijk moet ik de printkop reinigen, maar de vraag is hoe ik die er uit krijg. Kan iemand mij daar over informeren?

Je kan proberen de cartridge eruit te halen en die aan de onderkant schoon te maken, eveneens de plek waar je die inzet...

Succes!

Ik heb de onderkant van de cartridge en de plek waar ik 'm er in zet gereinigd, maar zonder resultaat. Als in in zwart wit print komt er bijna niets op papier. Met printen in kleur lukt het wel, zij het in grijstinten.

je moet de printerkop er ff uit halen,en met een beetje lauw water en watte staafje reinigen

dat wil ik wel doen, maar hoe haal ik de printkop eruit? Kun je me dat zeggen?

Je moet eerst de cartridges eruit halen en dan de aan de rechterkant van de printkop gelegen "hendel" omhoogduwen, dan zou je 'm los moeten krijgen.

Ik heb de printkop er uit kunnen halen en schoongemaakt maar nog steeds niet met het gewenste resultaat. Ik wil hem nog een keer "doorspuiten" misschien dat dat helpt? Dat kan pas morgen of dinsdag want ik moet iets hebben waarmee ik dat kan doen.

Beste Cofifty7
Als monteur reinig ik printkoppen door ze door te spuiten men een injectiespuit en een siliconen slangetje.
de vloeistof is gewoon Glassex, maar gebruik weinig druk, anders gaat het piezosysteem kapot.
Je kan de printkop ook schoon weken op een schoteltje met 1mm Glassex.

@Beukenootje: Gaarne zelf een topic maken.Meeliften/inbreken in niet toegestaan en jou probleem hoeft niet per definitie hetzelfde te zijn als in dit topic.

Succes

Het schoonmaken van de printkop met glassex e.d. heeft niet geholpen. Ik ben inmiddels ook door mijn inkt heen met het elke keer weer opnieuw reinigen en testen en vraag me af of het zin heeft nieuwe cartridges te bestellen. Misschien is de printkop goed verstopt en is een nog grondigere reinigingsbeurt noodzakelijk. Maar het kan ook zijn dat de printkop gewoon kapot is of zo. Is vervanging van een printkop overigens rendabel? Of kan ik dan beter een andere printer kopen?
Indien iemand nog een lumineus idee heeft hou ik me aanbevolen, anders zet ik de printer in een hoek en kan dit topic gesloten worden.

Printkop Canon MP 610

Canon printkoppen zijn niet goedkoop, ik denk dat je dan beter een nieuwe printer kan aanschaffen.
Let er wel op, dat goedkope printers vaak duur zijn in gebruik m.b.t. cardridges.
Er zijn andere mogelijkheden, zoals een CISS (systeem) Google maar even.
Zelf werk ik met Epson Stylus Photo 2100 A3+ hier zijn alweer een tijdje vervangers voor.
Hel is belangrijk wat je wilt printen en hoe vaak.
Nog vragen? Dan lees ik het wel.

Groetjes, Hans Blok.:thumb:

OK, dank voor alle adviezen. Jammer van mijn printer, want hij ziet er als nieuw uit. Maar ja, als 'tie 1 van de 2 zwarte cartridges niet gebruikt heb ik er niet zo veel aan. Ik schaf wel een nieuwe printer aan.

Coen

Printkop Canon MP 610

Beste Coen.
Gooi nog niets weg, misschien kan ik jou Canon nog aan de praat krijgen.

groetjes, Hans.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan