printopdracht annuleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Hier heb ik al zolang als ik print last van. Dan wil je een printopdracht verwijderen en dan verdomt ie ut om te verdwijnen wat is dat toch...... dan moet ik eerst herstarten zie bijlage

bijlage

nog de bijlage

Bijlagen

• g85.jpg
    g85.jpg
    22,4 KB · Weergaven: 151
rechtsonderin krijg je meestal een printericoontje te zien. klik daarop , dan krijg je de laatste printertaken te zien. klik op een van die taken met de rechtermuisknop. dan zie je een aantal mogelijkheden zoals annuleren of onderbreken.

Daar gaat het nu juist over zie bijlage!!>>> de laatste verdwijnt niet.

da's een probleem dat zich de laatste 2 jaar vaker voordoet. Een van de oorzaken is het feit dat pc's veel sneller zijn geworden.
Vroeger als je een printje maakte, dan duurde het relatief lang voordat de pc het "image"printbestand had aangemaakt, zodat het gemakkelijker geannuleerd / verwijderd kon worden (het tijdelijke bestand werd nog aangemaakt / opgebouwd).

Tegenwoordig met de toenemende MB's aan RAM is de pc al lang gereed met het aanmaken van het tijdelijke printbestand en is dit bestand al onderweg naar de printer als de gebruiker het tracht te annuleren. Dit zijn redelijk tegenstrijdige berichten die de pc / printer / geheugen / tijdelijk printbestand te verwerken krijgen en afhankelijk van de applicatie van waaruit geprint wordt is het mijn ervaring dat zo'n printopdracht dan nogal eens blijft "hangen".

Soms pas bij een hernieuwde opstart van de pc is het tijdelijke printbestand pas te verwijderen.

Ja ik zag hem toch opeens verdwijnen.. thnx

oke

en zelfs na een herstart heeft Windows de "printinfo" nog bewaard (het -tijdelijke- printbestand), want nagenoeg altijd na de nieuwe opstart komt na de opstart van Windows als eerste in beeld dat er nog een afdruktaak aanwezig is.

Je kan dan kiezen om door te gaan met printen dan wel om de opdracht af te breken / annuleren. Pas dan lukt het vaak om de printopdracht "echt" de nek om te draaien.

Precies dat is al jaren zo maar nu het nog steeds in XP pro aanwezig is ga ik wel over mun nek.....maar goed er zijn nog wel meer dingetjes die opwinding veroozaken.

o ja, ik noem er 3:

1. Tatjana Simic in een minirok met doorkijkblouse,
2. Katja Schuurmans in een minirok met doorkijkblouse,
3. Bridget Maasland in minirok met doorkijkblouse.

:D :D :D :D :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan