Printopdracht sturen NAAR computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

KarlFischer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mei 2013
Berichten
4
Ik heb op het werk een analyseapparaat staan waar een matrixprinter aanhangt. De gegevens die het apparaat produceert worden zonder tussenkomst van een computer naar de printer gestuurt. Het is een matrixprinter en de resultaten bestaan uit getallen en grafiekjes. Tot zover werkt alles prima.

Alle getallen die worden geprint moeten daarna in excel worden overgetypt wat erg veel werk is. Dit moet makkelijker kunnen lijkt me. Mijn idee is om de printerpoort van het analyseapparaat aan te sluiten op een com-poort van een computer om de printopdracht uit te lezen. Vervolgens de getallen naar excel over te brengen en de grafiekjes te printen via de netwerkprinter.

Kan dit? Bestaat er software die een printopdracht van een gekoppeld apparaat kan uitlezen en in een bestand kan omzetten?

(Ik kan met een excel add-on wel data uitlezen maar geen grafieken binnenhalen.)
 
Als ik het goed heb, zijn die grafieken gemaakt mbv de data.
Dan kun je in je spreadsheet toch nieuwe, en mooiere grafieken maken?

Kun je in je programma de printerdata naar een file sturen?
Zit er een seriele poort op? Via die poort heb ik vroeger zoiets gedaan, maar dat was echt vroeger.

Als het niet lukt, dan zou je een programma als omnipage kunnen gebruiken.
Daarmee kun je de printouts scannen en middels ocr (optical character recognition) in tekst laten omzetten, zelfs direct in tabellen.
e.e.a afhankelijk van de kwaliteit van je prints.

succes ermee.
 
Hartelijk dank voor het meedenken.

De grafieken zijn helaas niet gemaakt van de data die meegeprint wordt. De data is ter aanvulling op de grafieken.

Het apparaat kan inderdaad de data naar een CSV-bestand sturen, maar de grafieken ontbreken dan. De seriele poort heeft hetzelfde probleem: wel de data, niet de grafieken.

OCR is een goed idee maar niet zo praktisch voor mijn toepassing. Het apparaat print de data namelijk over heel veel pagina's uit waardoor het scannen en tekst omzetten net zoveel tijd kosten dan het overtypen.

Heb je nog meer ideeën?
 
Tja,
Een scanner met sheetfeeder.

Verder houdt het helaas met ideeën op.
Overigens is de genoemde software zeer snel.
Succes ermee.
 
Ik schop het topic nog maar even omhoog.

Zonder afbreuk te willen doen aan de suggesties van kostenzer heb ik nog geen oplossing voor dit probleem. Printen en vervolgens scannen is toch een workaround voor iets dat met een kabeltje en een stukje software zou moeten kunnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan