Printopdrachten in wachtrij starten niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

nijs90

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2011
Berichten
29
Wij maken hier gebruik van een netwerkprinter. Wanneer ik op een locatie ben buiten het netwerk geef ik al eens een printopdracht, waardoor deze in de wachtrij wordt geplaatst. De eerstevolgende keer dat ik inlog op het netwerk printen deze documenten dan af. Nu helaas niet. Als ik inlog op het netwerk blijven ze in de wachtrij staan op mijn PC. De netwerkprinter werkt nochtans uitstekend, wanneer ik een nieuwe opdracht geef wordt alles geprint.

Als ik de afdruktaken selecteer en opnieuw wil starten gebeurt er niets. Iemand een idee waar het probleem ligt?
 
is de printer goed gedeeld ? indien wel instaleer de printer opnieuw maar dan nu met ip adres en stel de drivers bechikbaar voor de verschillende besturingsystemen als die er zijn .
normaal kan dit geen problemen geven ik heb thuis ook een gewone hp deskjet & een laserprinter beide gedeeld en nog geen probs mee gehad beiden zijn wel via ip adres geinstaleerd dus het beste is een static ipadres te gebruiken

http://blog.mclaughlinsoftware.com/2009/11/26/windows-7-static-ip/
 
Ik had dat probleem ook.

ga naar Services ==> Print Spooler
Even stoppen en daarna de service terug starten.

De print spooler zorgt ervoor dat bestanden in het geheugen geladen worden voor later af te drukken, en zo zullen die verwijderd worden (normaal gezien)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan