Beste allen,
Ik heb een stukje code geschreven om een PDF van een excelsheet te maken. In eerste instantie gebruikte ik hiervoor de ExportAsFixedFormat, maar daarmee werd het pdf-bestand zo'n 800 kb groot.
Daarna heb ik handmatig een PDF geprint mbv de Adobe PDF printer, dit leverde een bestand van 441 kb op, bijna twee keer zo klein.
Daarom heb ik mijn code uitgebreid, zodat hij wanneer de Adobe PDF printer beschikbaar is, deze gebruikt om het PDF-bestand te maken.
De code werkt op zich, alleen wordt het PDF-bestand 3925 kb. Onderstaand de code, heeft iemand enig idee wat de oorzaak is van dit extreme bestandsformaat?
Alvast bedankt voor de hulp
Ik heb een stukje code geschreven om een PDF van een excelsheet te maken. In eerste instantie gebruikte ik hiervoor de ExportAsFixedFormat, maar daarmee werd het pdf-bestand zo'n 800 kb groot.
Daarna heb ik handmatig een PDF geprint mbv de Adobe PDF printer, dit leverde een bestand van 441 kb op, bijna twee keer zo klein.
Daarom heb ik mijn code uitgebreid, zodat hij wanneer de Adobe PDF printer beschikbaar is, deze gebruikt om het PDF-bestand te maken.
De code werkt op zich, alleen wordt het PDF-bestand 3925 kb. Onderstaand de code, heeft iemand enig idee wat de oorzaak is van dit extreme bestandsformaat?
Alvast bedankt voor de hulp
Code:
Sub PDF_Report1()
Dim Opslagpad As String
Dim Schip As String
Dim Periode As String
ActiveWorkbook.RefreshAll
Schip = Sheets("Report").Range("F3").Value
Periode = Format(Sheets("Summary").Range("B2").Value, "mmm yy")
Opslagpad = ThisWorkbook.Path & "\"
Dim lNum As Integer, strPrinterName As String
On Error Resume Next
For lNum = 1 To 10
strPrinterName = "Adobe PDF on Ne0" & lNum & ":"
Application.ActivePrinter = strPrinterName
If Application.ActivePrinter = strPrinterName Then
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, ActivePrinter:=strPrinterName _
, PrintToFile:=True, PrToFilename:=Opslagpad & Schip & " Month DR Report " & Periode & ".pdf" _
, IgnorePrintAreas:=False
MsgBox ("The report is saved under " & Opslagpad)
ElseIf lNum = 10 Then
Sheets("Report").ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
Opslagpad & Schip & " Month DR Report " & Periode & ".pdf" _
, Quality:=xlQualityMinimum, IncludeDocProperties:=False, IgnorePrintAreas _
:=False, OpenAfterPublish:=False
MsgBox ("The report is saved under " & Opslagpad)
End If
Next lNum
On Error GoTo 0
End Sub
/CODE]