printpreview van resultaten in zoekformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.
Om welk formulier en rapport gaat het?

het betreft formulier zoeken en zou het graag de resultaten willen open in rapport testscript. Jij hebt me toen heel erg mee geholpen met de filters (waar ik HEEEL erg blij mee ben)

Laatst bewerkt:
Werp er een blik op... Maar ik moet ook nog een hoofdstuk inleveren, dus ik weet nog niet wanneer ;)

Ik snap niet helemaal wat het subformulier doet op het zoekformulier. Moet daar wat mee?

dat zijn de resultaten. dubbelklik daarop en de record wordt volledig getoond.

Op zich is de oplossing vrij simpel: baseer je rapport op dezelfde query die je gebruikt voor het formulier. Dat werkt uiteraard alleen als de velden in rapport en formulier hetzelfde zijn. Omdat ik dat niet gecontroleerd heb, heb ik de query Basis gekoppeld aan de bron van het rapport; omdat je dan de filtering uit de query haalt, werkt het rapport ook prima. Zie bijgaand voorbeeld. Overigens heb ik daar de filtering op de keuzelijsten gezet; werkt vind ik een stuk vriendelijker als een knop waar je dan vervolgens nog een keer extra op moet klikken....

Bijlagen

dank je wel. Ik wil je ook graag bedanken voor al je tips/uitleg voor mensen die niet veel van access weten is het heel fijn.

Graag gedaan :)

Als ik 2 filter velden bijvoegen waar en hoe moet ik dat aanpassen zodat het ook daar op wordt gefiltert in rapport. heb 2 velden toegevoegd op mijn zoekveld wordt het wel goed gefiltert alleen niet op mijn rapport

Extra velden moet je ook toevoegen in de query Basis. Met dezelfde opzet als de andere filtervelden.

Ik heb er nogal wat aan versleuteld, dus je moet maar even zien wat er allemaal is veranderd. Tabelinstellingen bijvoorbeeld (keuzelijsten vervangen door tekstvakken), en de keuzelijsten op het formulier aangepast om maar wat te noemen. Ook heb ik het rapport zelf 'enigszins' verbouwd omdat ik niet snapte waar ik naar zat te kijken.... Dus die is wat 'versimpeld'.

Bijlagen

bedankt.

Zal wat uitleggen over de print op het veld zoeken zodat hij wat duidelijker is.

Ik test software en wil mijn testen bewaren in een database.

Een test document bestaat uit verschillende onderdelen:
- Basis informatie
- Logische testgevallen (makkelijk verwoord wat wil je testen)
- Fysieke testgeval met daarin:
- Beschrijving/info van de specifieke test
- Benodigheden van de speciefieke test
- Volledige uitgeschreven (stap voor stap) van de speciefieke test

Zo wil ik het ook graag in mijn rapport hebben, zodat ik het kan uitprinten en gebruiken.

Als ik nu ga zoeken in het formulier zoeken wordt het goed getoond/gefilterd maar als ik de afdruk bekijk weer niet dan sorteerd het niet op "auto test" en op handmatig testen. Volgens mij is de query wel goed.

Ik zou dus graag willen dat ik bevoorbeeld alles kan uit printen behalve de Fysieke testgeval met "handmatig testen" op "nee"

Laatst bewerkt:
Ik ben wezen stoeien maar als ik in mijn hoofdrapport met subrapport een subrapport wil toevoegen dan wordt wel goed gekoppeld maar de 2e niet.

Ik ben wezen stoeien maar als ik in mijn hoofdrapport met subrapport een subrapport wil toevoegen dan wordt wel goed gekoppeld maar de 2e niet.

Dit is opgelost was ze vergeten te koppelen. Alleen lukt het met nog niet om op ja nee te filteren in rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan