Printprobleem: er LIJKT geen printer te zijn geinstalleerd / ingang ongeldig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aenigma

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2005
Berichten
60
Beste allen,

Laptop Windows 8.1 i.c.m. een HP Printer.
Hij heeft het een tijdje goed gedaan, maar nu ineens kan ik niet meer afdrukken.

De volgende meldingen verschijnen:
'Er kunnen geen afdrukken worden gemaakt omdat er geen printer lijkt te zijn geinstalleerd' (Word)
'De ingang is ongeldig' (Notepad)

De printer is correct geinstalleerd, als standaardprinter ingesteld en 'gereed'. Via de HP utility kan ik hem bedienen en bv ook scannen!
Alleen het afdrukken lukt niet....zowel draadloos als USB.

Ik heb de printer al meerdere malen opnieuw geinstalleerd, de spooler service opnieuw gestart. Het lijkt mij een bug in Windows.
Wie kan mij helpen?
 
Hallo. Heb je een update uitgevoerd. Hij deed het wel altijd goed. Dan misschien systeemherstel doen al ben ik daar nu nog even geen voorstander van.
Kan altijd nog in noodgevallen.

Misschien een driver probleem na een update. Ga even naar de site van HP en vul daar je printer type in.

Misschien is er wel een update. Of je computer laten zoeken naar een update.
 
Hi Manamana, dankjewel voor de tips.

Ik had al de laatste printerdrivers geïnstalleerd van de HP site. Helaas geen succes.
Systeemherstel is vrees ik al niet meer mogelijk, ik heb het probleem een aantal weken, daarvoor deed ie het een tijdje maar dat was ook maar tijdelijk.
Er is gewoon iets behoorlijk mis met het systeem, maar ik hoop een truc te vinden zonder nieuwe installatie van het systeem te hoeven doen.
Iemand nog een idee?
 
Ik denk dat er niks mis is met jou systeem.

Je hebt kennelijk een USB aansluiting die niet werkt als je met wifi werkt, dan moet je die ontkoppelen zodat hij je draadloos kan vinden.

Dus die USB er uit halen en laten werken met je wifi.

Hier is de FAQ wat je kunt doen. Scheelt mij veel typ werk. Klik

Probeer het met die van windows 7 te volgen. Afin lees eerst alles door en trek je plan.

Rechts in het scherm staan ook nog vele linkjes. Ik heb ze niet gelezen.
 
Laatst bewerkt:
Beste Manamana,

Helaas zijn de opties in de FAQ heel standaard en heb ik die allemaal al eens doorlopen.
Ook sluit ik de printer niet gelijktijdig USB en draadloos aan. Zowel draadloos apart als USB apart (met bijbehorende installatie, daarna weer verwijderen, dan andere installatie etc etc) lukt niet.

Ik ben ten einde raad en zie geen andere optie dan een andere printer of windows opnieuw installeren, ik hoopte dat hier op het forum iemand was die misschien een dergelijk probleem al eens gehad heeft.
 
Hallo, niet te somber he, ik ben niet ten einde raad. Niet zo snel opgeven er zijn hier meerdere helpers. Probeer deze eens te doorlopen, kan wel een hoop gaan typen maar dit is veel sneller. Klik hier en verwijder al je software van de printer. Lukt dit niet dan kun je garantie claimen als je die nog hebt.
 
Laatst bewerkt:
Hi Manamana,

Dank voor je standvastigheid, maar de oplossingen die je heeft zijn door mij allemaal al geprobeerd. Garantie heb ik niet meer. Ik ga nogmaals in het register duiken en zal de vraag ook stellen op een ander forum.

Dank voor je hulp!
 
Jammer dat het niet lukt. Laat eens weten wat het werd als je het oplost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan