• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Printprobleem in excel 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

HarryBee

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2008
Beste Helpers,

Ik heb een sheet zonder VBA. De eerste 35 rijen zijn gevuld. In een aantal kolommen staan formules. Deze zijn doorgetrokken tot rij 200. Het blad is beveiligd omdat er meerdere mensen in moeten werken. Als ik wil afdrukken krijg ik 9 pagina's omdat hij ook alle tot nu toe lege cellen t/m rij 200 mee neemt. Ik weet dat je met afdrukgebied bepalen dit probleem kan oplossen, maar er wordt steeds een nieuwe regel toegevoegd. Weet iemand hoe je alleen de compleet ingevulde regels kan afdrukken 1 t/m 35 en dit automatisch wordt aangepast als er een regel wordt toegevoegd? Volgens mij zal dit mogelijk moeten zijn. Instelling? Ik werk met Excel 2010.
Mijn dank is groot.

Groet Harry

Harry,

Omdat je geen voorbeeld geeft, probeer dit afdrukbereik eens aan te passen aan jouw situatie:
Code:
=INDIRECT("Lijst!"&"A"&VERGELIJKEN(1;Lijst!$F:$F;0)&":"&"E"&VERGELIJKEN(MAX(Lijst!$B:$B);Lijst!$B:$B;0))
In kolom F staat:
Code:
=ALS(EN(B3>=VANDAAG();B1<VANDAAG());1;"")

Rob,

Ik zal in de loop van de dag een voorbeeld uploaden. Omdat ik het zo goed mogelijk wil over laten komen, zal ik het origineel aanpassen.
Tot zover bedankt voor het meedenken.

Groet Harry

Harry,

Ik dacht aan
Code:
=INDIRECT("Actiepunten!$A$3:"&ADRES(VERGELIJKEN(MAX(Actiepunten!$A$3:$A300);Actiepunten!$A3:$A500;0)+2;22))
maar krijg hem niet werkend. Zit er ergens iets wat ik niet zie? Heb nu even geen tijd meer.

Laatst bewerkt:
Rob,

Waar plaats jij die formule? Er zit verder niets wat je niet kunt zien. Behalve dat er een aantal kolommen zijn verborgen.
Tot zover dank voor je inzet. Ik ga zelf ook even kijken of ik er wat mee kan.

Groet Harry

Harry,

De formule komt in het afdrukbereik.

Rob,

Ik heb het voor elkaar gekregen.

Code:
=VERSCHUIVING(Tabel!$A$2;0;0;AANTALARG(Tabel!$C$2:$C$1000);22)

Bedankt voor het zetje in de goede richting.

Groet Harry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan