Printprobleem in Windows 11

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Ik heb Windows 11 en een HP Deskjet 970CXI printer
Sinds enige tijd reageerde de printer niet onmiddellijk op een opdracht, enkel na heropstarten van de laptop.
Nu zelfs dat niet meer, alles blijft gewoon in de wachtrij staan.
Als ik de probleemoplosser start staat er doodleuk dat deze verdwenen in in Windows 11.
Iemand een idee hoe ik toch die printer weer aan de praat krijg?
 
In Apparaatbeheer komt er dan waarschijnlijk een kruisje of uitroepteken te staan bij het pictogram van de printer vanwege een ongeschikte driver. HP ondersteund de printer niet meer en verwijst naar de bij Windows ingebouwde driver. Controleer eens of er een ongeschikte update kan zijn geweest bij eigenschappen van de driver in Apparaatbeheer, datum bijvoorbeeld.

Anders kan er nog geprobeerd worden om de driver weg te halen en de printer opnieuw te laten herkennen door Windows. Aanwijzingen hier:

https://support.hp.com/us-en/document/ish_5866897-5876039-16
 
Nee, ook voor Windows 10 zijn er geen drivers te downloaden bij HP. Het is een lege rubriek.

Driver sites bieden vaak iets anders aan dan beloofd wordt en daar loop je het risico malware te installeren.

Er kan nog geprobeerd worden om het stuurprogramma uit te voeren in compatibiliteit modus, bij eigenschappen van het bestand.

Overweeg om terug te gaan naar een herstelpunt met systeemherstel, wanneer het eerder wel werkte. Zou dat helpen, dan automatisch updaten voor deze driver uitzetten.

Een gedachte van mij is ook dat de printer het niet meer doet. Maak de wachtrij in ieder geval eerst weer leeg.
 
Bedankt voor de reacties.
Maar denk dat het probleem elders ligt.
PC loopt regelmatig vast, scherm zonder enig icoon. Alleen lang drukken op de aan-uit knop helpt.
En herstarten duurt een eeuwigheid. En dan begint hij plots te printen.
Harde schijf staat nogal vol. Aantal bestanden verwijderd.
Maar nu wil ik de PC "opkuisen".
Vroeger gebruikte ik CCleaner.
Wat is nu de beste tool?
 
CCleaner gebruik ik nog om het register op te kuisen.
Doe schijf controle van het bestandsysteem, via verkenner en eigenschappen van het station.
Er kan te veel mee opstarten. Kijk wat er in het systeemvakje op de taakbalk staat en of je iets daarvan kan missen. Bij Apps en onderdelen (rechts klikken op Start en bovenaan > Programma's en functies, eventueel daar ook de Windows onderdelen.
Schakel indexering van de Windows Search service eens uit. In Taakbeheer (rechts klikken op Start of Ctrl+Alt+Del) > tabblad services)
Virusscans op de achtergrond en updaters binnen programma's uitschakelen. Overbodige functies die mogen starten, kan je vinden met het programma AutoRuns van Sysinternals, ook een veilig idee en bij opstellen van de volgende lijst zijn nieuwe regels groen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan