Printproblemen met os-x 10.3

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanniebom

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Beste mensen WIE OH WIE WIL MIJ HELPEN???????

Een half jaar lang printte ik vrolijk met mijn Imac G3 op de Epson stylys cx 3600.
Van de een op ander dag printte hij niet meer. Hij gaf aan dat de taken gestopt waren en
werden in de wachtrij gezet. na alle kabels gecheckt te hebben besloot ik de printer opnieuw te instaleren.

Eerst via cd daarna gedownload bij Epson (ivm nieuwste driver). In de printerlijst heb ik de Epson stylys cx 3600 printer verwijderd om de nieuwe geinstaleerde in te voegen. En dat lukt nu dus niet meer. Hij ziet de printer wel, maar als ik druk op toevoegen geef hij het volgende aan:er heeft zich een fout voorgedaan bij het toevoegen van de geselecteerde printers fout -9672. Alle andere functies in de printerlijst zijn grijs en dus niet te gebruiken

Het vreemde is dat hij wel testprints maakt vanuit Epson Utilities. Maar vanuit ander progamma's is het niet mogelijk meer om te printen. De helpdesk van Epson denkt daarom dat het aan OS-X software ligt. Maar van de apple helpsdesk word ik ook niet veel wijzer.

Misschien kan het met het geheugen te maken hebben? Ik was voordat hij weigerde te printen bezig in photoshop met zeer grote bestanden. Hij gaf toen al een paar keer aan de de scartch disks full waren. Wat ik erg vreemd vind aangezien ik nog niet zo lang geleden nieuw geheugen heb aangeschaft (512mb geloof ik).

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen!! Ik zit midden in mijn eindproject van school en moet echt printen!!

Groetjes Hannie

hanniebom zei:
(..) In de printerlijst heb ik de Epson stylys cx 3600 printer verwijderd om de nieuwe geinstaleerde in te voegen.
Hallo Hannie,
Volgens de website van Apple staat op pagina 24 van het Help-bestand van je Apple alles over printerproblemen. Kijk daar eerst.

Je hebt de Epson uit de printerlijst verwijderd, maar moet je niet ook de printer deinstalleren? Als dat zo is, doe dat en haal dan eerst de printer van de USB-poort.

Herstart je PC en sluit de Epson aan op de USB-poort. Daarna de stuurprogramma's laden en dan in de printerlijst zetten. Hopelijk helpt dit je.

Laatst bewerkt:
Boeing_737 zei:
Hallo Hannie,
Volgens de website van Apple staat op pagina 24 van het Help-bestand van je Apple alles over printerproblemen. Kijk daar eerst.

Je hebt de Epson uit de printerlijst verwijderd, maar moet je niet ook de printer deinstalleren? Als dat zo is, doe dat en haal dan eerst de printer van de USB-poort.

Herstart je PC en sluit de Epson aan op de USB-poort. Daarna de stuurprogramma's laden en dan in de printerlijst zetten. Hopelijk helpt dit je.

Wil ik even een aanvulling maken! Installeer altijd eerst Software of drivers voor dat je eeen apparaat op een USB poort aansluit.
Doe je het anders om worden de standaart Windows drivers geladen.(echt maar waar)

Printproblemen

Bedankt voor je reactie! Ik ga het morgen uitproberen, hoop ook dat het helpt!!

Groetjes Hannie

Printproblemen opgelost!!

YEEEEEh ik kan weer printen!!!! Ik had niet alle epson bestanden weggegooid. Dit kan dus via finder, in de zoekfuncties stonden wel 88 onderdelen, die heb ik weggegooid. Daarna de driver opnieuw geinstalleerd en nu doet tie het weer!! Ben echt blij! Bedankt voor jullie hulp!!

Groetjes Hannie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan