Printscreen maken van logonscherm Windows NT4.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

wegkwietboy

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2002
Ik wil graag een printscreen maken (d.m.v. alt-Prt Sc)van het logon scherm van Windows NT4.0, alleen lukt mij dat niet. Weet iemand hoe dat wel kan?

Kan alleen als je bijv. Windows installeert op een virtual pc of als je gewoon het plaatje op je harddisk neemt die de lader altijd laadt. Zit verstopt in NTOSKRNL(32).exe, je kunt em eruit halen met Resource Hacker.

Ik denk dat ik het maar op de ouderwetse manier ga doen d.m.v. SMS een print screen maken en in Microsoft Word plakken, uitprinten, inscannen en klaar!
Ik hoopte dat iemand een andere manier wist, maar helaas... In ieder geval bedankt voor de moeite!

nee joh! doe niet zo belachelijk! kan veeeel makkelijker. als je printscreen hebt gedaan plak je hem in paint, of photoshop oid. en vervolgens sla je hem op als afbeelding (bv .jpg)

suc6

Beetje zonde allemaal, wacht heel ffetjes, ik ga wel even Resource Hacken voor je :p

nee joh! doe niet zo belachelijk! kan veeeel makkelijker. als je printscreen hebt gedaan plak je hem in paint

ALs je de reactie van Z-dragon had gelezen had je daar uit op kunnen maken dat print screen helemaal niet werkt. Simpel en alleen omdat windows nog NIET is (door) gestart en dus dat soort functies helemaal niet werken. Dus........volg de aanwijzing van z-dragon op

(en wees is wat vriendelijker) :)

Ik zie ondertussen dat Z-dragon al aardig druk is geweest :)

Laatst bewerkt:
Download hier Resource Hacker. Open daarmee het bestand NTOSKRNL(32).exe. Als je dan een beetje bladert kom je vanzelf het bootscreen tegen.

hij zegt dat hij de printscreen wel naar word kan exporteren. dus dan moet het ook lukken naar bv paint! ;)

Ik denk dat hij dat hoopt te kunnen ;) He will find out the hard way.......

Zoals z-dragon al aan geeft:

Als je een netwerkje hebt en je hebt een remote controle proggie kan je wel een print screen maken!

het is me gelukt! Thanx allemaal!
Met sms een prt sc gemaakt en in Paint geplakt.
Ik heb toen de achter grond eraf geknipt en het overige in een Word document geplakt. Simpel achteraf gezien.
Mzzle.

Ik denk dat je dan niet echt het start-up logo bedoelde. En is dit hem anders nog toevalligerwijs?

ntlogo.JPG

En ik was in de veronderstelling dat het login schermpje bedoeld werd(naam en wachtwoord schermpje dus)

hehehe ik had niet anders verwacht snelle jelle ;)

Ben trouwens wel benieuwd hoe je het gedaan hebt wegkwietboy?!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan