printscreen van een groot scherm in word plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

deheugden

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
wanneer ik met beeldcapture tools(zoals snagit) een capture die groter is dan 1 scherm(standaard a4) in word wil plaatsen, dan wordt deze niet op 2 pagina's in word geplaatst. iemand enig idee hoe ik dit gerealiseerd kan krijgen??
alvast bedankt.

Ik denk niet dat dat je gaat lukken; afbeeldingen komen, voor zover ik weet, altijd op één pagina terecht. In SnagIt kun je de afbeelding uiteraard in tweeën knippen, als dat je probleem oplost, of je kunt de afbeelding bijvoorbeeld op een liggende pagina neerzetten, met minimale marges. Daarvoor moet je dan wel een aparte sectie maken, anders is je hele document verbouwd.

Mocht iemand weten hoe het wel kan, dan ben ik daar uiteraard ook wel nieuwsgierig naar...

Michel

misschien moet ik dan idd de afbeelding maar in 2 knippen.
wachten maar op iemand anders, misschien dat er een oplossing voor is.

bedankt voor de reactie.

De grootte van een afbeelding in Word wordt niet bepaald door de grootte van de afbeelding, maar door de eigenschappen van het figuur-object in Word. Dat kun je zo groot en zo klein maken als je wil.
De figuur blijft echter 1 object. Als je het object wil splitsen zul je er twee figuren van moeten maken. Dat is niet moeilijk.

Of je zet de figuur in beide bladzijden en past ze aan met 'figuur bijsnijden', zodat beide figuren samen weer 1 lijken, verspreid over 2 pagina's.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan