printscreen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dukkie3110

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
hey,

weten jullie een code om een printscreen van het hele scherm te nemen, en die dan vervolgens in paint te openen ? of een freeware app die dit kan ?

mvg,
tvdgb

Waarom niet de prt-scr ingedrukt, oftewel de Print Screen toets indrukken? (Bevindt zich rechtsboven op je keyboard), daarna CTRL-V of een rechtse muisklik in Paint en dan kiezen voor plakken.

hij wilt als je op een cmd drukt dat hij een screen van je PROGJE maakt niet van heel het screen./..

@misterl0l dit bedoel ik niet

@Psaja, ik zou graag hebben dat dit automatisch gebeurd, met maar 1 klik

Prt-Scr zijn 3 handelingen, wat scheelt het?

1x op de prt-scr drukken en vervolgens 1x rechtsklikken in Paint en kiezen voor plakken.

hey,

weten jullie een code om een printscreen van het hele scherm te nemen, en die dan vervolgens in paint te openen ? of een freeware app die dit kan ?

mvg,
tvdgb
Dat was je vraag en die vraag is met dit antwoord:
Waarom niet de prt-scr ingedrukt, oftewel de Print Screen toets indrukken? (Bevindt zich rechtsboven op je keyboard), daarna CTRL-V of een rechtse muisklik in Paint en dan kiezen voor plakken.

volgens mij 100% beantwoord?

Hier
ik zou graag hebben dat dit automatisch gebeurd, met maar 1 klik
kom je later mee.

Laatst bewerkt:
Wees nu even realistisch, met 1 klik is toch onmogelijk?
Je zal sowieso moeten klikken voor de dump,
je zal sowieso moeten klikken om Paint openen,
je zal sowieso minimaal 1x in Paint moeten klikken om te dumpen,

waar hébben we het dan over?

Alsjeblieft:

Code:
        Dim screenSize As Size = New Size(My.Computer.Screen.Bounds.Width, My.Computer.Screen.Bounds.Height)
        Dim screenGrab As New Bitmap(My.Computer.Screen.Bounds.Width, My.Computer.Screen.Bounds.Height)
        Dim g As Graphics = Graphics.FromImage(screenGrab)
        g.CopyFromScreen(New Point(0, 0), New Point(0, 0), screenSize)

screenGrab.Save("C:\Screenshot_" & Format(Now(), "HH-mm-ss-ms") & ".jpg", ImageFormat.Jpeg)

screenGrab.Dispose()

En dan nog even
Code:
Imports System.Drawing.Imaging
bovenaan je code neerzetten (eerste regel).

Het is dus prima mogelijk met 1 klik op een knop op je form een screenshot te maken.

Laatst bewerkt:
Alsjeblieft:

Code:
        Dim screenSize As Size = New Size(My.Computer.Screen.Bounds.Width, My.Computer.Screen.Bounds.Height)
        Dim screenGrab As New Bitmap(My.Computer.Screen.Bounds.Width, My.Computer.Screen.Bounds.Height)
        Dim g As Graphics = Graphics.FromImage(screenGrab)
        g.CopyFromScreen(New Point(0, 0), New Point(0, 0), screenSize)

screenGrab.Save("C:\Screenshot_" & Format(Now(), "HH-mm-ss-ms") & ".jpg", ImageFormat.Jpeg)

screenGrab.Dispose()

En dan nog even
Code:
Imports System.Drawing.Imaging
bovenaan je code neerzetten (eerste regel).

Het is dus prima mogelijk met 1 klik op een knop op je form een screenshot te maken.

hoe start ik dit dan in paint, en niet in het standaard programma ?

hoe start ik dit dan in paint, en niet in het standaard programma ?

Wat bedoel je? Je wilt via een button een screenshot maken en die screenshot daarna in paint laten weergeven, waarna je het kan opslaan?

De bovenstaande code maakt een screenshot en slaat deze direct op als jpg op C:\.

Is dat niet wat je wilt?

Wat bedoel je? Je wilt via een button een screenshot maken en die screenshot daarna in paint laten weergeven, waarna je het kan opslaan?

De bovenstaande code maakt een screenshot en slaat deze direct op als jpg op C:\.

Is dat niet wat je wilt?

Dat was ongeveer waar ik aan dacht. Wat is nu het verschil (de winst) t.o.v. het genoemde aantal in mijn bericht van 18.59 uur van gisteren?

Laatst bewerkt:
Wat je ook kan doen is de screenshot in een PictureBox op je Form laten weergeven en dan de gebruiker laten beslissen hoe hij het wil opslaan (bestandstype).

Dat is precies hetzelfde als wanneer je de screenshot in Paint laat zien, alleen in plaats van Paint, gebruik je dus een PictureBox om de screenshot aan de gebruiker te laten zien.

Werkt prima, want ik heb ook zoiets gemaakt in VB.

En dat zou dan met minder dan 3 muisklikken te regelen zijn ? (zie bericht gisteren van 18.59 uur)

Dat misschien niet, maar mij lijkt het me praktisher om Paint er buiten te laten en alles (het weergeven van de screenshot en het opslaan ervan) via je eigen programma te laten lopen, door middel van een PictureBox en eventueel een SafeFileDialog of iets dergelijks, er zijn vele manieren om een plaatje in een PictureBox te laten opslaan.

Ik snap inderdaad ook niet echt waarom dukkie3110 het via Paint wil doen, terwijl het via je eigen programma's net zo makkelijk gaat. De code kan ik je zo geven.

Maar als je echt alles met 1 klik (op een knop ofzo) wilt laten gebeuren, dan voldoet de code die ik eerder heb gepost prima.

Is dat niet wat je wilt?

ik zou dit graag in 1 keer laten verlopen, en niet met een button, gewoon als de form start, onmiddelijk hide, op eind van code exit en openen in paint, alles in 1 !

Maar waarom in godsnaam in Paint, en niet gewoon je applicatie de screenshot laten weergeven, via een PictureBox?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan