Ik heb een Conceptronic CPSERVU printserver, maar krijg deze niet werkend. Allereerst mijn netwerkconfiguratie:
1x Wireless Router, Netgear WGR614
1x Desktop computer, Packard Bell, bekabeld verbonden met router
1x Laptop, HP DV6113, draadloos verbonden met router
1x Printer, HP DeskJet 930C
1x Printserver, Conceptronic Cpservu
Allereerst de printer met USB kabel verbonden met de printserver, de printserver met netwerkkabel op poort van de router aangesloten. Vervolgens de printer geinstalleerd op de computer als zijnde "lokale computer" (dus niet als "netwerkprinter") op LPT1 poort. Printer staat NIET op delen. Dan via de software/wizard van de printserver wordt een nieuwe TCP/IP poort aangemaakt (P1).
De printserver heb ik handmatig een nieuw IP adress gegeven, in de range van de router c.q. aangesloten apparatuur, op aanraden van de Conceptronic Helpdesk, ik laat het IP adress van de printserver dus niet automatisch door DHCP bepalen, dit gebeurt wel voor de aangesloten computer en laptop. Als ik overigens de printserver een automatisch IP Adress laat geven door de router d.m.v. DHCP lukt het ook niet. Vervolgens heb ik in de eigenschappen van de printer de TCP/IP poort geconfigureerd en het IP Adress van de printserver ingegeven.
In de eigenschappen van de router zie ik bij de "Attached devices" keurig de printserver met IP Adress terug, deze wordt dus "gezien" door de router/het netwerk. Ook mijn netwerkgroep/werkgroepnaam staat correct ingegeven, de firewall is uitgeschakeld en de router is niet beveiligd d.m.v. MAC Adressen (is dus niet zo dat de printserver niet toegelaten wordt, zoals gezegd: Deze is zichtbaar in het netwerk en wordt door de router dus gezien).
Als ik een printopdracht geef gebeurt er gewoon niets: in de printtaken/afdruktaken zie ik wel de printopdracht, "1 document in wachtrij". In mijn printerinstellingen staat aangegeven dat de "printer direct moet beginnen met printen".
Kort samengevat: Hardwarmatig is alles goed aangesloten, netwerkconfiguratie is in orde en poort zou in orde moeten zijn (althans dat is na overleg met de Conceptronic Helpdesk de conclusie), wat doe ik hier niet goed ? Waarom komt de printopdracht niet door bij de printer ?
1x Wireless Router, Netgear WGR614
1x Desktop computer, Packard Bell, bekabeld verbonden met router
1x Laptop, HP DV6113, draadloos verbonden met router
1x Printer, HP DeskJet 930C
1x Printserver, Conceptronic Cpservu
Allereerst de printer met USB kabel verbonden met de printserver, de printserver met netwerkkabel op poort van de router aangesloten. Vervolgens de printer geinstalleerd op de computer als zijnde "lokale computer" (dus niet als "netwerkprinter") op LPT1 poort. Printer staat NIET op delen. Dan via de software/wizard van de printserver wordt een nieuwe TCP/IP poort aangemaakt (P1).
De printserver heb ik handmatig een nieuw IP adress gegeven, in de range van de router c.q. aangesloten apparatuur, op aanraden van de Conceptronic Helpdesk, ik laat het IP adress van de printserver dus niet automatisch door DHCP bepalen, dit gebeurt wel voor de aangesloten computer en laptop. Als ik overigens de printserver een automatisch IP Adress laat geven door de router d.m.v. DHCP lukt het ook niet. Vervolgens heb ik in de eigenschappen van de printer de TCP/IP poort geconfigureerd en het IP Adress van de printserver ingegeven.
In de eigenschappen van de router zie ik bij de "Attached devices" keurig de printserver met IP Adress terug, deze wordt dus "gezien" door de router/het netwerk. Ook mijn netwerkgroep/werkgroepnaam staat correct ingegeven, de firewall is uitgeschakeld en de router is niet beveiligd d.m.v. MAC Adressen (is dus niet zo dat de printserver niet toegelaten wordt, zoals gezegd: Deze is zichtbaar in het netwerk en wordt door de router dus gezien).
Als ik een printopdracht geef gebeurt er gewoon niets: in de printtaken/afdruktaken zie ik wel de printopdracht, "1 document in wachtrij". In mijn printerinstellingen staat aangegeven dat de "printer direct moet beginnen met printen".
Kort samengevat: Hardwarmatig is alles goed aangesloten, netwerkconfiguratie is in orde en poort zou in orde moeten zijn (althans dat is na overleg met de Conceptronic Helpdesk de conclusie), wat doe ik hier niet goed ? Waarom komt de printopdracht niet door bij de printer ?